Es busquen dissenyadors i artistes 2D i 3D per a videojocs

Antonio Rabanera, director de màrqueting de GAMELOFT, va explicar als alumnes del CITM que els perfils de dissenyador de jocs i d’artista 2D i 3D són els més buscats en la seva empresa, líder mundial en producció de videojocs per a mòbils.

Rabanera va donar dades sobre la situació del sector, amb una clara tendència d’increment de vendes a tot el món. També va voler desmuntar algunes llegendes urbanes que hi ha al voltant dels jocs per a mòbils, com el fet que són jocs molt simples i avorrits. Per això va mostrar les últimes novetats de GAMELOFT, que van des de jocs sorgits de sèries de televisió com Anatomia de Grey, fins a jocs d’esports com Ferrari.

Per la seva banda, Pep Sánchez, fundador i director de la revista digital sobre videojocs Meristation, va explicar quins són els criteris que fan servir per a valorar els diferents videojocs que surten al mercat en la seva web, la més visitada de parla hispana. També va remarcar que la indústria dels videojocs en general és un dels negocis més emergents al món, ja que està arribant cada cop més a tots els sectors de la població.

Finalment, el crític d’art Ricard Mas va afirmar que els videojocs són cultura, i va sentenciar que així com la pintura va ser l’art per excel·lència al segle XIX, i el cinema va dominar el segle XX, el videojoc s’està convertint en l’art més representatiu del nostre segle.