Kerad Games i el CITM col·laboren per millorar l’app del joc Golden Manager

Kerad Games, l’empresa creada i presidida per Gerard Piqué, el conegut jugador del FC Barcelona, ha col·laborat amb el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) per optimitzar l’experiència d’usuari de l’aplicació mòbil del seu videojoc Golden Manager.

Kerad GamesA principis de l’any passat, Kerad Games va fer el llançament a l’App Store del seu videojoc Golden Manager, un joc per a mòbil per tots aquells aficionats al futbol. L’èxit va ser tan espectacular que en menys de vint-i-quatre hores es va situar en el ranking “Top 5” en més de 25 països i en el “Top 10”, en més de 50. Gerard Piqué va impulsar Kerad Games, una iniciativa empresarial en la qual uneix dues de les seves grans passions: les noves tecnologies i el futbol.

Actualment Golden Manager és un videojoc online de futbol gratuït amb més de 10 milions d’usuaris registrats i més de 600.000 usuaris actius mensuals que gestionen cada dia les seves plantilles, entrenant als jugadors i reforçant els seus equips amb autèntics jugadors de les millors lligues de tot el món.

DSC_9716Ferran Puntí, d’Strategic Partnerships; Josep Francesc Cortès, Game Designer de Kerad Games, i Juan José Fàbregas, professor del Grau en Multimèdia i coordinador del Laboratori de Interacció Humà Computadora del CITM, han estat els responsables d’aquesta col·laboració, que va consistir una sessió de treball sobre l’experiència d’usuari de l’app que es va realitzar a les instal·lacions del CITM.

En primer lloc, els professionals de Kerad Games van exposar als participants la filosofia, tant de la seva empresa, com del seu producte estrella, Golden Manager. Un cop feta aquesta presentació, van desenvolupar un playtesting del videojoc en què van participar 10 estudiants.

També va analitzar l’experiència d’usuari que produeix aquest joc. Per fer aquesta anàlisi, uns altres 35 estudiants van jugar al videojoc i posteriorment van respondre un qüestionari sobre la seva experiència com a usuaris.

Finalment i ja dins del Laboratori d’Usabilitat Humà – Computadora, es va realitzar un test del videojoc aplicant tecnologia de seguiment de la mirada (eye-tracking).

Tant els responsables de Kerad Games com del CITM valoren aquesta experiència de col·laboració com a molt profitosa per ambdues parts. Per una banda, ha permès que els estudiants participin en una activitat real d’avaluació d’un videojoc i, per altra, ha permès a Kerad Games obtenir una informació més completa en relació amb l’experiència d’usuari que provoca el seu videojoc.