La nova estació dels FGC Vallparadís-Universitat, ubicada davant del CITM, entra en funcionament aquest mateix mes de juliol

La nova estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que avui mateix es posa en funcionament s’ubica al carrer Igualtat de Terrassa, just a un minut de l’edifici del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM). De fet, un dels objectius d’aquesta nova estació és revitalitzar l’activitat del campus de Terrassa i facilitar la mobilitat dels milers d’estudiants que hi accedeixen cada dia.

Estació FGCEl perllongament de la línia de ferrocarrils dels FGC a Terrassa ha suposat una inversió de 401 milions d’euros i inclou la construcció d’un tram de línia de doble túnel de 4 quilòmetres, des de l’estació de Terrassa Rambla, on ha finalitzat el servei fins ara, fins al nord de la ciutat, a Can Roca. Amb el tram nou, entraran en funcionament tres noves estacions: Vallparadís-Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides.

Andana FGC Les obres que s’inauguren avui suposen una millora notable en la mobilitat en transport públic a Terrassa i el seu entorn, perquè uneixen i apropen punts estratègics i també llocs d’interès cultural i turístic, També suposen una millora en la seva connexió amb Barcelona i l’àrea metropolitana, potenciant la intermodalitat amb la xarxa de Rodalies. El perllongament de la xarxa d’FGC a Terrassa sumarà 5,5 milions de viatgers a l’any i suposarà per al Metro del Vallès més de 3 milions d’usuaris nous.

Durant el mes d’agost aquest nou servei  realitzarà el seu rodatge i serà ja per setembre, just al començament del nou curs, quan la companyia podrà començar a comprovar la resposta ciutadana a la nova infraestructura.