L’alumna de 3r de Fotografia Rosa María Franco, seleccionada al Premi de Fotografia de Caixa Terrassa

La col·lecció de fotografies fetes per Rosa María Franco, alumna de tercer curs del grau oficial en Fotografia i Creació Digital, és una de les 20 seleccionades entre les més de 170 col·leccions presentades enguany al 8è Premi de Fotografia de Caixa Terrassa.

Rosa María va presentar una col·lecció de tres fotografies, fetes al capvespre des d’un mirador privilegiat de Barcelona, que presenta tres escenaris clau de la ciutat: Montjuïc, el Tibidabo i la Mediterrània. D’aquesta manera, l’autora va voler mostrar l’enfrontament entre dues icones molt significatives de Barcelona: la basílica de la Mercè, patrona de la ciutat, i l’estàtua de Colom, que assenyala la mar.

El premi principal, que es va entregar el dia 18 de març en una cerimònia organitzada per Caixa Terrassa, va ser per a Maite Caramès Pons, per tres imatges que plasmen la figura humana amb una estètica personal. Entre el jurat destaca el professor del grau oficial en Fotografia i Creació Digital del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la UPC Antoni Bover.

Les col·leccions premiades i seleccionades, entre les quals es troba la de Rosa María Franco, s’inclouen al catàleg del 8è Premi de Fotografia de Caixa Terrassa i passen a formar part d’una exposició al Centre Cultural Caixa Terrassa, que estarà oberta fins el 18 d’abril de 2010.