El CITM, al 7è Workshop Empúries de Patrimoni i Cultura del Vi

Un grup d’estudiants del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), alumnes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC i un grup d’estudiants convidats de l’ION MINCU de Romania han estat els protagonistes del VII Workshop Empúries de Patrimoni i Cultura del Vi, celebrat a les instal·lacions del Museu d’Arqueologia de Catalunya durant el cap de setmana del 19 al 21 d’abril de 2024.

Aquesta iniciativa, que es realitza des de l’any 2016, és fruit de la col·laboració entre el Museu d’Arqueologia de Catalunya i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i es converteix en un espai d’aprenentatge molt especial per a l’estudiantat CITM. En aquesta edició, els alumnes, organitzats en grups interdisciplinaris, tenien l’encàrrec de desenvolupar diferents càpsules d’animació en format de videomapping prenent com a fil temàtic les tradicions, costums i curiositats de la cultura grecoromana.

Del CITM van participar 9 estudiants, de 3r i 4t curs del grau en Disseny Digital i Tecnologies Multimèdia i de 4t curs del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs. Les professores Eli Fonts i Bea Martínez van acompanyar i guiar els alumnes en aquesta aventura creativa. Els equips s’integraven de forma multidisciplinària entre estudiants del CITM i l’ETSAB, creant sinergies creatives molt interessants entre la visió artística i l’arquitectònica.

Per preparar el projecte, van rebre dues xerrades com a guia. Una primera sobre la cultura del vi en la cultura grecoromana i una altra xerrada sobre la tècnica del videomapping. Volem agrair especialment a Miquel Bigas, professor del CITM i expert en aquesta tècnica audiovisual, la seva implicació en aquest projecte tan estimulant per al nostre alumnat.