6 videojocs creats al CITM, presents a l’Indie Dev Day 2022

Els propers 29 i 30 d’octubre tindrà lloc a les Cotxeres de Sants (Barcelona) l’Indie Dev Day 2022, una trobada de desenvolupadors impulsada amb l’objectiu de visibilitzar i donar a conèixer l’àmbit del videojoc indie, un dels més prometedors del sector.

L’accés al festival és lliure i gratuït, fet que suposa molt bona oportunitat per conèixer els títols que s’han publicat recentment a l’escena indie.

El CITM hi participarà mostrant a l’estand físic una selecció de treballs d’estudiants del Centre. Concretament, serà possible veure i provar els jocs següents:

Dune Special Spice Ops. Videojoc creat pel grup de Barcelona del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, en el marc de l’assignatura Projecte III (curs 2021-2022). Es tracta d’un joc de tàctiques en temps real enfocat al sigil, el descobriment i l’estratègia. Basat en la temàtica de Dune, el jugador adoptarà el paper de Zhib, que juntament amb els seus companys Nerala i Omozra, descobrirà els perills que amenacen Arrakis.

Dune: Fremen’s Rising. Videojoc creat pel grup de Terrassa del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, dins l’assignatura de Projecte III (curs 2021-2022). El jugador es posarà a la pell de Paul Atreides i haurà d’alliberar Arrakeen del jou dels Harkonnen després que aquests ataquin els Fremen, la seva nova família, que habita els canons i coves del desert. Haurà de distreure, eliminar o atordir els soldats Harkonnen per obrir-se pas, i trobar i eliminar el seu líder, Rabban Harkonnen, un dels cabdills de l’emperador.

Presó. Treball de Fi de Grau de l’estudiant Jan Adell, basat en el disseny abstracte i els entorns no euclidians. En el joc caldrà resoldre un puzle amb informació mínima, espais i habitacions confuses i algun secret a descobrir.

Generador de Narratives Procedurals. Treball de Fi de Grau de l’estudiant Albert García, centrat en la narrativa emergent (generació d’històries en temps real). El prototip jugable conté un sistema de diàlegs basats en el context del joc, i permet la generació de missions i el worldbuilding procedimental.

The Atelier. Prototip de videojoc en realitat virtual realitzat per les estudiants Paula Hitz, María Calle i Irene Hernández com a projecte final de l’assignatura Realitat Augmentada. A The Atelier, el jugador es trobarà al taller de pocions d’una bruixa. Haureu de completar les peticions dels clients que aniran arribant, però sense receptes ni guies haureu d’explorar combinacions d’ingredients per mantenir el negoci.

Space Hot. Prototip de videojoc fet pels estudiants Ismael Tejada, Alejandro Moreno, Mario Hernández i Raúl Cano com a projecte final de l’assignatura Realitat Augmentada. Space Hot és una vessant distòpica del conegut Super Hot, centrat en mecàniques de shooter i de combats cos a cos en realitat virtual.

A més, el diumenge 30 d’octubre, a les 12:00 h, a l’auditori principal, estudiants representants dels videojocs Dune Special Spice Ops i Dune: Fremen’s Rising faran una ponència sobre el procés de creació dels dos projectes.