El CITM se suma a les activitats del Dia Internacional de la Llum a Terrassa

Del 12 al 15 de maig, la ciutat de Terrassa serà la seu de la 3a Edició de l’Acte Central a Espanya del Dia Internacional de la Llum. El CITM se suma a la programació d’activitats commemoratives, que han estat organitzades per la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), l’Ajuntament de Terrassa i la Societat Espanyola d’Òptica (SEDOPTICA).

Per donar compliment als objectius de la declaració de la UNESCO, les diferents activitats giraran entorn a posar en valor el paper crucial que les tecnologies basades en la llum juguen en la vida dels ciutadans en àrees com la ciència, la medicina, les comunicacions, la tecnologia, la cultura, l’educació o el desenvolupament sostenible.

Aquestes són les activitats en què el CITM participarà:

• Taller:La Llum en el Món Virtual”, en el qual s’analitzarà, de manera pràctica, l’ús de la llum en la creació d’imatges, tant en entorns reals com virtuals. Aquesta activitat està coordinada per la professora del CITM Bea Martínez, cap d’Estudis del Centre, i el professor Miquel Bigas.
  • Espectacle Parallel Ways. Helena Córdoba, alumni graduada en Multimèdia pel CITM, presentarà el seu espectacle, on barreja la creativitat multimèdia amb la dansa contemporània. Es podrà veure el dissabte 15 de maig, a les 12 h, al Teatre Principal de Terrassa.
  • Tertúlia: “Enlluernats”. El dimecres 12 de maig,  Miquel Sureda, doctor en Enginyeria Aeroespacial de l’ESEIAAT, divulgador científic i també professor del CITM, participarà en aquesta tertúlia. Quatre professors i investigadors de la UPC tractaran temes d’actualitat relacionats amb els treballs que es desenvolupen al Campus de Terrassa i mostraran alhora com la llum i les seves tecnologies intervenen en les recerques més avançades.

Terrassa és un exemple excel·lent de la transversalitat de la llum en molts camps d’aplicació, ja sigui l’educatiu, de recerca, empresarial, de divulgació, de salut, de sostenibilitat o d’entreteniment.

Més informació:

Actes del Dia Internacional de la Llum