El CITM ha participat a Animac 2022

Aquest any, el CITM ha tingut una participació especial en la 26a edició d’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, celebrada a Lleida entre els dies 3 al 6 de març. El festival, dirigit per la professora del CITM Carolina López, es converteix any rere any en una cita imprescindible per als amants de l’animació, amb una selecció dels millors curtmetratges i llargmetratges, conferències, tallers i altres activitats paral·leles.

Aquest any el CITM ha tingut una presència especial a Animacrea, un espai per experimentar amb primera persona les noves tecnologies vinculades a l’animació, el disseny i la creació digital. Hi va presentar dos videojocs de realitat virtual realitzats íntegrament al CITM: Danger Room i Aliens Attack, que van fer gaudir als assistents amb una dinàmica de realitat virtual frenètica i divertida. Al mateix estand del CITM a Animacrea, les alumnes Patricia Descalzo i Sofía Torrado, estudiants de darrer curs del grau en Disseny, Animació i Creació Digital, van oferir al públic demostracions de disseny i creació digital en directe amb les Cintiqs de Wacom.

Com a novetat d’enguany, per reconèixer treballs de les noves fornades d’animadors de proximitat, Animac va presentar la 1a edició del Premi Animac Talent.cat, que escollia el millor curt d’escoles o universitats catalanes i valencianes d’animació. Per optar al premi, es va projectar el curt Out of the Cave, el Treball Final de Grau (TFG) d’Eva Grau, graduada en Disseny, Animació i Art Digital del CITM. Finalment, la guanyadora d’aquesta categoria va estar Daniela Cuenca, directora d’Un cuarto de equipaje de la Universitat Politècnica de València.

A més a més, aquest any es va programar una sortida curricular dels estudiants de 1r curs del grau en Disseny, Animació i Creació Digital perquè gaudissin de les conferències, projeccions i trobades professionals. En aquesta visita amb contingut docent, els alumnes van estar acompanyats per la professora Bea Martínez, cap d’estudis del Centre, i pel professor Josep Torelló, coordinador del grau. Des de la direcció del Centre valoren aquesta experiència com a “molt enriquidora pels alumnes” i una “gran oportunitat” per donar visibilitat al CITM.

Galeria d’imatges de la participació del CITM a Animacrea