Estudiants del CITM experimenten amb el micromapping

Alumnes de tercer curs del grau en Disseny, Animació i Creació Digital del CITM, en el marc de l’assignatura optativa de Creativitat Digital, han tingut l’oportunitat d’afrontar un nou repte: explorar noves possibilitats de comunicació visual a través del micromapping.

Aquesta assignatura aborda nous conceptes en els llenguatges i en els formats d’expressió visual. Els professors són Fran Pinel i Miquel Bigas, encarregats d’apropar als alumnes a través de pràctica noves tècniques, com és el cas del micromapping.

Micromapping

“El repte d’aquesta pràctica va ser que els alumnes realitzessin un projecte audiovisual que es visualitzés en una superfície que tingués volum”, comenta Miquel Bigas. Aquest plantejament els va portar cap a la tècnica del micromapping i a la definició d’una escenografia 3D. Per aquest motiu, van treballar en la producció d’un audiovisual que es pogués adaptar a les característiques d’un escenari 3D.

Un cop plantejades les escenografies 3D, els alumnes del CITM van col·laborar amb el Fab Lab de l’ESEIAAT, un espai de producció de la mateixa UPC al Campus de Terrassa, que agrupa eines de fabricació digital que permeten experimentar i desenvolupar projectes com ara impressores 3D, talladores làser, fresadores CNC, equips d’electrònica, etc.

Amb la maqueta física, els diferents continguts audiovisuals es van adaptar a les característiques volumètriques del bodegó realitzat a partir d’un model 3D. El resultat va ser una màgica combinació d’imatges visuals en moviment i so musical, en la qual la poesia visual té un protagonisme especial.

Projectes de micromapping realitzats pels alumnes:

Micromapping2

Micromapping1