La prestigiosa arquitecta Olga Subirós imparteix una masterclass al CITM

El passat divendres 6 de maig, Olga Subirós va oferir una ponència per als alumnes de segon curs del grau en Multimèdia del CITM. La sessió s’emmarcava en l’assignatura de Cultura Visual. L’arquitecta va parlar de la visualització de dades, a partir de la seva experiència com a co-comissària, juntament amb José Luis de Vicente, de l’exposició Big Bang Data, produïda pel CCCB.

Olga Subirós és arquitecta i comissària de projectes expositius que aporten eines per a la reflexió i l’acció sobre les transformacions de l’era digital i les crisis ecològica i social actuals. El seu projecte més recent AIR/ARIA/AIRE, que es va presentar a la Biennal d’Arquitectura de Venècia del 2021,  aborda la contaminació de l’aire i la necessitat d’exposar noves evidències cartogràfiques per a replantejar el model de ciutat. Ha estat co-comissària i dissenyadora de l’exposició Big Bang Data sobre la datificació del món que es va presentar al CCCB i a diverses seus internacionals com el MIT Museum, Somerset House a Londres i l’Arts Science a Singapur. Subirós ha realitzat més d’una cinquantena de muntatges expositius per a diverses institucions com ara el CCCB, el MACBA, el Museu Nacional Thyssen-Bornemisza, la Fundació Telefònica, Artlab a Lausanne i Centre d’Art Contemporani DOX Praga, entre altres. Actualment, combina la pràctica professional independent amb l’acadèmica. És professora del màster en Disseny i Dades a ELISAVA i és doctoranda en Arquitectura i Disseny al RMIT University.

La seva ponència va estar seguida amb molt interès pels alumnes del CITM, que varen poder gaudir d’una visió diferent i alhora molt complementària amb els seus coneixements de l’àmbit multimèdia.