CUPRA Gamified Car, el laboratori d’idees CITM per explorar les tecnologies digitals aplicades al cotxe del futur

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) i les empreses del sector de l’automoció CUPRA i EDAG Spain han posat en marxa ‘CUPRA Gamified Car’, un projecte d’innovació i laboratori d’idees per al cotxe del futur. L’estudiantat, el professorat i les companyies participants disposen, des del 25 d’abril, d’un cotxe pilot de CUPRA per experimentar i assajar projectes en l’àmbit de les tecnologies multimèdia.

Font: Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

El projecte CUPRA Gamified Car en el qual participen el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) i les empreses del sector d’automoció CUPRA i EDAG Spain està finançat per CARNET ‒el Future Mobility Research Hub fundat per Volkswagen Group Innovation, SEAT S.A. i la UPC‒, i coordinat pel Centre de la Innovació i la Tecnologia (CIT UPC). En el marc del projecte, estudiantat, professorat universitari i empreses investiguen conjuntament en el camp de la interacció i l’entreteniment, generant idees pilot al voltant de les noves maneres d’interaccionar amb els automòbils, l’entreteniment digital i els videojocs.

Les tecnologies digitals aplicades al món de l’automoció ofereixen una oportunitat per explorar noves experiències multimèdia i socials que no eren presents fins al moment en aquest sector. Amb aquesta iniciativa es pretén generar impacte a una audiència jove, acostumada a fer un ús intensiu dels mitjans digitals.

CUPRA Gamified Car es duu a terme al CITM, i els participants disposen, des del 25 d’abril, d’un cotxe pilot de CUPRA per experimentar i assajar projectes en aquest àmbit de les tecnologies multimèdia. El projecte s’ha iniciat el mes de març i s’estructura en dues fases on treballaran quatre equips de sis estudiants dels graus del CITM, sota la tutela de professorat d’aquest centre docent i professionals de SEAT/CUPRA i EDAG, soci industrial de CARNET.

En la primera fase, els equips gaudiran d’un programa de diverses masterclasses i tallers de professionals de les diferents entitats que participen en el projecte per tal de generar les idees de concepte. Aquestes activitats s’emmarquen com una assignatura de tercer i quart curs dels graus en Multimèdia, en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i en Disseny, Animació i Art Digital del CITM. En finalitzar aquesta primera fase, una de les propostes pilot serà escollida per un tribunal i continuarà el seu desenvolupament en la segona fase. A partir del mes de setembre, l’equip de la proposta guanyadora serà becat en el marc del projecte i tindrà l’oportunitat de desenvolupar un pilot de la seva proposta i de testejar-lo amb el cotxe.

El projecte també compta amb la participació d’estudiantat i professorat d’ESADE i de la consultora Ànima, com a socis que ajudaran a desenvolupar estudis al voltant dels models de negoci, així com recerca sociològica.

El CITM té una llarga trajectòria d’innovació docent i transferència col·laborant amb empreses en l’àmbit de la transformació digital i la cultura digital, situant reptes de les empreses en l’entorn acadèmic amb l’objectiu d’ajudar a desplegar solucions i serveis innovadors amb la participació de l’estudiantat i el professorat del centre.