L’espai Àgora del CITM, premi ADG Laus de bronze 2022

La 52a edició dels premis ADG Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual va atorgar un premi de bronze a l’Àgora CITM, el hall del nostre Centre, un nou espai per exposar treballs, presentacions i fer debats entorn d’allò que estimem: l’educació, l’art i la tecnologia. Els Premis Laus són un dels reconeixements més importants de l’àmbit del disseny a Catalunya. La Nit ADG Laus, la cerimònia de lliurament d’aquests premis, va reunir el passat 16 de juny a 800 professionals i estudiants del món del disseny gràfic i comunicació visual.

A finals de l’any 2020 començar a gestar-se el projecte Àgora CITM, una aposta del nou equip directiu del CITM. La idea: reconvertir el hall de l’edifici TR12 de Terrassa, seu dels graus en Disseny, Art i Animació Digital; Multimèdia i Disseny i Desenvolupament de Videojocs, en un lloc de trobada de la comunitat CITM, adaptant-lo a la mostra de treballs generats principalment per estudiants dels tres graus. El projecte es va anar perfilant de manera col·laborativa a través de l’àrea de Comunitat i Trajectòria del CITM i la CITM Students Community.

Un cop definides les necessitats, per a l’execució final del projecte es va comptar amb la col·laboració de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, en concret amb l’arquitecte i professor Joan Lluís Zamora i Mestre, i els alumnes de l’assignatura Tecnologia Avançada per a la Construcció de l’Espai Interior a l’Arquitectura del màster MBArch-ITA (ed. 20-21). Finalment, en l’adaptació i execució del projecte arquitectònic, va ser el dissenyador gràfic David Torrents i el seu estudi, qui van crear la ‘pell’ que cobreix part de les parets del hall amb un disseny consistent en l’abstracció de motius lligats a l’art i la tecnologia.

No et perdis el vídeo de l’Àgora CITM amb Carles Sora, Carolina López i els alumnes: