Presentació dels projectes CUPRA Gamified Car

Després d’uns mesos de dedicació intensa, l’estudiantat CITM ha presentat els tres projectes finals desenvolupats en el marc del laboratori CUPRA Gamified Car. L’alumnat s’hi ha dedicat amb intensitat per generar i prototipar noves idees i conceptes que explorin les tecnologies digitals aplicades al cotxe del futur.

El projecte CUPRA Gamified Car, que arriba a la seva segona edició després de l’èxit del passat curs 2022-2023, ha estat coordinat pel Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) i les empreses del sector d’automoció CUPRA i EDAG Spain.

Aquesta activitat, dissenyada com una assignatura de tercer i quart curs dels graus en Disseny Digital i Tecnologies Multimèdia, en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i en Disseny, Animació i Art Digital del CITM, ha permès que estudiantat, professorat universitari i empreses investiguin conjuntament dins el camp de la interacció i l’entreteniment, generant idees pilot al voltant de les noves maneres d’interaccionar amb els automòbils, la creació digital i els videojocs. És un dels laboratoris d’innovació docent que impulsa el Centre, basats en reptes d’aprenentatge reals proposats per empreses i entitats.

Respecte a l’edició 2023, el projecte CUPRA Gamified Car 2024 posa un major accent en la gamificació de l’experiència UX/UI a l’hora de generar una interfície creïble, usable i atractiva per als clients de CUPRA, alineada amb els valors de la marca.

Durant la fase de desenvolupament de les propostes l’alumnat ha comptat amb masterclasses de SEAT i EDAG sobre qüestions que han ajudat a perfilar tècnicament les seves propostes, com ara regulacions, UX i UI Design o HMI aplicades a l’entorn de la indústria de l’automòbil.

L’edició CUPRA Gamified Car del curs 2023-2024 s’ha estructurat en 3 fases, al final de les quals membres de SEAT i EDAG han aportat el seu feedback als equips. En aquesta darrera presentació, l’alumnat CITM ha exposat el resultat final davant els responsables del projecte i d’un grup de convidats d’aquestes empreses.

Els 3 equips de desenvolupament han elaborat dissenys conceptuals i han produït prototips interactius al voltant de conceptes de gamificació.

Aquests han estat els 3 projectes presentats, dels quals JACVIS ha estat escollit com a millor projecte:

Equip JACVIS

• Gerard Martínez Garcia
  • Albert Ramisa Cebrian
  • Joan Segura Gómez
  • Hassan Shahid Ali

Equip Total CUPRA

• Martí Fontanet Albinyana
  • Rylan Graham
  • Aleix Hernández Filló
  • Pol Maresch Marxuach

Equip CUPRA NEXUS

• Biel Ayats i Ferrés
  • Unai Laguarta García
  • Ethan Martin Parra
  • Pau Motta Rodríguez

L’equip de professorat CITM que ha tutoritzat aquest projecte està format per Irene Solà, Noemí Blanch i Pedro Omedas.