1a Jornada de Tecnologies Immersives en Educació

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i IDEAL Barcelona han coorganitzat per al 8 de setembre la primera jornada sobre “Mixed Reality en Educació”, un esdeveniment en línia que tindrà com a eix central l’anàlisi de les tecnologies immersives aplicades al futur de la docència i la divulgació.

Diversos professionals del sector educatiu, de la recerca i la tecnologia, entre altres convidats internacionals, compartiran els seus coneixements i debatran al voltant de les noves tendències de l’educació en línia, que es dirigeixen cada cop més cap a l’audiovisual immersiu 360 i la realitat virtual.

Carles Sora, director acadèmic del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia, ha estat assessor científic de la jornada i, a més a més, hi participarà directament presentant dos projectes de tecnologia immersiva fets per alumnes del CITM.

Aquesta és l’agenda completa de la jornada:

BLOC 1 – Matí

• 10:30 h – 11:00 h: Ètica rectangular. Amb Jordi Sellàs, director executiu d’IDEAL.
  • 11:00 h – 11:20 h: Presentació de les línies clau de la Fundació Politècnica de Catalunya (FPC). Amb Francesc Torres, rector de la UPC, i Luís Llanes, director de l’FPC.
  • 11:25 h – 12:05 h: Learning without limits. Amb Fergus Bruce, director de Sublime – Digital Realities, i Neil McDonnell, research fellow a la Univeritat de Glasgow.
  • 12: 10 h – 13:10 h: Taula rodona. Projectes de referència a la UPC. Amb la participació de Carles Sora, director acadèmic del CITM, Sisco Vallverdú, delegat del rector per a Tecnologia per a la Innovació Docent i Josep Ramon Casas, PDI en Teoria del Senyal i Comunicacions a la UPC.

Modera: Soraya Hidalgo, R&I Advisor de la UPC.

BLOC 2 – Tarda

• 16:10 h – 17:00 h: Taula rodona. Projectes locals. Amb la participació de Miquel Carreras, fundador i exdirector de Fab Lab School, Alicia Cañellas, Innovation & XR Training Consultant a VISYON i Carlos J. Ochoa, Global Co-Chair VR/AR Education Committee.

Modera: Rosa Monge, coordinadora d’IDEAL Lab.

• 17:00 h – 17:40 h: Impossible outsider VR. Amb Mar González, Microsoft Research.
  • 17:40 h – 18:00 h: Conclusions. Amb Ariadna Llorens, directora de l’ICE UPC.

La jornada es podrà seguir en streaming i de forma gratuïta a través del següent enllaç de YouTube.

Us hi esperem!