Carles Sora participa en una taula rodona sobre formació i videojocs, en el marc de l’exposició ‘Nova Pantalla. El Videojoc a Catalunya’ del Palau Robert

Carles Sora, en qualitat de director del Centre de la Imatge i la Imatge i la Tecnologia Multimèdia, ha estat un dels integrants de la taula rodona:Perfils professionals i formació universitària: per què cal formar-se a la universitat en la producció de videojocs?”, una sessió de debat que va girar al voltant dels perfils professionals relacionats amb l’àmbit dels videojocs  i en la necessitat de formar-se a la universitat en aquest sector de grans oportunitats professionals.

La taula rodona va estar moderada per la secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya Cristina Gelpí. A més del nostre director Carles Sora, hi van participar aquests altres representants de les universitats catalanes que ofereixen graus en videojocs:

• Òscar Garcia Pañella. Director acadèmic. UB Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI).
  • Eva Villegas. Directora del grau en Videojocs de la URL La Salle Campus Barcelona.
  • Mercè Teixidó Cairol. Professora de la Universitat de Lleida -UdL – – Escola Tècnica Superior.
  • Gustavo Patow. Coordinador d’estudis a la Universitat de Girona – Escola Politècnica Superior.
  • Jose Díaz Iriberri. Professor de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC
  • Joan Arnedo Moreno. Director d’estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya.
  • Adso Fernández. Coordinador del grau en Disseny i Producció de Videojocs de la Universitat Pompeu Fabra – Escola Superior Politècnica del Tecnocampus.

“Nova Pantalla: el videojoc a Catalunya” és una exposició que es podrà visitar fins al 4 de setembre al Palau Robert, organitzada per la Direcció General de Difusió. L’exposició vol posar en valor tots els satèl·lits que giren al voltant de l’univers videojoc: l’entreteniment, naturalment, però també la creació artística, l’economia i les finances, els estudis universitaris i els cicles formatius, la indústria, la tecnologia i tants altres aspectes socioculturals que en fan un entorn extremadament engrescador i important. En el marc de l’exposició, s’han organitzat diferents activitats paral·leles, com aquesta taula rodona.