Comença el 25è Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya

Animac està de celebració, i és que compleix 25 anys d’existència, una fita que ja no és cap broma i que demostra el gran exercici d’imaginació i qualitat d’aquest Festival. Una cita anual valenta que ha sabut connectar amb l’atreviment just amb els amants del cinema d’animació i fer-se un lloc com a referent en el sector. Organitzat per l’Ajuntament de Lleida, i sota la direcció de la professora del CITM Carolina López, es realitzarà del 25 de febrer al 7 de març.

Enguany, Animac acull noves col·laboracions de centres educatius, com el taller que Joan Josep Pons, professor del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, realitzarà sobre Móns Fantàstics,  i que es podrà seguir dins de la secció Animacrea online. Aquesta és una secció especial d’Animac on es podran seguir tallers de diferents centres universitaris i escoles d’animació.

La 25a edició comptarà també amb dues conferències d’excepció que tenen com a nexe d’unió l’estudi d’animació Pixar. Una, amb Daniel López Muñoz, dissenyador i director artístic de personatges a Soul,  i l’altra amb Lee Unkrich, director de Coco i Toy Story 3, entre altres produccions d’èxit. De fet, el padrí d’Animac Campus d’aquesta 25a edició és precisament Daniel López Muñoz, un dels artistes que ha donat forma a Joe Gardner, el primer protagonista afroamericà del llargmetratge Soul, l’última producció de Pixar dirigida per Pete Docter. Daniel López Muñoz repassarà la seva trajectòria en una conferència única, el pròxim 27 de febrer, a les 19.00 h, al Teatre de La Llotja de Lleida i que es retransmetrà també en línia.

Animac presenta també Incubator, un espai especialment dedicat a tots els alumnes de centres universitaris i escoles d’animació que tinguin projectes en fase de preproducció, producció o postproducció. En aquest espai de networking, posaran els projectes presentats en mans de destacats professionals de la indústria de l’animació perquè puguin oferir-los, gratuïtament, la seva experta opinió i assessorament.

Com sempre totes les conferències, curts i llargmetratges es podran seguir gratuïtament des de la pàgina web d’Animac i des de la plataforma Filmin.

Més informació:

25è Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya