El CITM impartirà el primer grau oficial en Disseny i Desenvolupament de Videojocs íntegrament en anglès

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) oferirà pel proper curs acadèmic 2015-2016 el primer grau oficial en Disseny i Desenvolupament de Videojocs de tot l’Estat espanyol amb continguts i docència íntegrament en anglès i impartit a Barcelona. La creació d’aquest grau neix per donar resposta al mercat internacional en el qual s’ubica la creixent indústria del videojoc i les aplicacions interactives, un sector que preveu duplicar els llocs de treball i crear 5.200 vacants més abans del 2017.

La formació en animació, art digital i videojocs de la UPC es consolida amb la creació de dos graus oficials en Disseny i Desenvolupament de Videojocs. D’una banda, el que s’ofereix des del passat curs 2014-2015 al CITM, al Campus de la UPC a Terrassa, i, de l’altra, el grau de nova creació impartit íntegrament en anglès a Barcelona, a partir del proper curs 2015-2016.

VideojocLa UPC és una de les universitats europees amb una formació més sòlida en l’àmbit dels videojocs i la indústria multimèdia: amb més de 400 estudiants formats gràcies a l’experiència de professionals provinents de més de 30 estudis professionals, tots ells amb més de 5 anys d’experiència a la indústria. En el marc d’aquesta formació, els estudiants han creat més de 80 projectes reals en l’àmbit dels videojocs. La UPC ha realitzat més de 100 conferències en obert i ha impulsat el concurs Three Headed Monkey Awards – Social Point, un certamen internacional per a projectes amateurs, que aquest any arriba a la seva tercera edició amb la participació de més de 40 projectes internacionals. La formació en videojocs de la UPC és, en definitiva, un referent a l’Estat espanyol amb el protagonisme actiu de més de 30 empreses del sector, nacionals i internacionals, com ara Social Point, King, Digital Legends o Ubisoft.

El següent vídeo recull l’experiència de Digital Legends, Crytek, Ubisoft Barcelona i King sobre dinàmiques de treball internacional en l’àmbit dels videojocs. Aquests testimonials, d’algunes de les empreses més importants del sector i col·laboradores d’aquest nou Grau en Videojocs en anglès, evidencien com d’important és tenir un perfil orientat al treball internacional, en un sector en què l’anglès és la llengua comuna.

Video Work Experience

L’objectiu del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs de la UPC (edició en anglès) és formar professionals capaços de conceptualitzar, dissenyar i programar videojocs i continguts dirigits a l’entreteniment digital i aptes per difondre en diferents plataformes i dispositius mòbils. I ho fa orientant-los a les dinàmiques de treball internacional que caracteritzen la indústria dels videojocs: l’anglès és la llengua comuna per establir vincles professionals i compartir documentació en un escenari en què els estudis professionals compten amb perfils de diferents països i desenvolupen els projectes amb la col·laboració de diferents seus a l’estranger.

En acabar el grau, a més dels coneixements acadèmics adquirits durant el curs, l’estudiantat tindrà al seu currículum professional 4 projectes reals de videojocs com a carta de presentació per a les més de 70 empreses del sector que avui dia existeixen a Catalunya. La metodologia docent està orientada a l’aplicació pràctica, amb casos reals de la indústria i amb participació de les empreses.