El CITM, membre del Digital Impulse Hub per a la digitalització de la indústria i el comerç del Vallès Occidental

El CITM, juntament amb la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, els ajuntaments de Rubí, Sant Cugat del Vallès i Terrassa, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han posat en marxa la iniciativa Digital Impulse Hub (DIH). Aquesta iniciativa de col·laboració publicoprivada té com a objectiu impulsar la transformació digital de la indústria i el comerç, del sector públic, de la formació, el creixement de les start-ups digitals, la innovació i la competitivitat internacional de les pimes en aquesta comarca.

Els membres fundacionals del DIH es van reunir el dijous 23 de juliol a la Cambra de Comerç de Terrassa per visibilitzar el tret de sortida d’aquesta aposta institucional. Per part del CITM, hi van assistir, en reunió virtual, el seu director acadèmic, Carles Sora, i el coordinador de Recerca, Transferència i Internacional, Josep Torelló.

La urgent necessitat d’avançar en la transformació digital, tant des de l’àmbit de les pimes com en el sector del comerç, així com en la capacitació de les persones i en l’àmbit de l’administració pública, marca la necessitat d’unir la quàdruple hèlix (empresa, recerca i educació, administració i ciutadania) per enfocar els esforços territorials ben alineats amb les prioritats del Digital Europe Programme, que marcarà les actuacions en el marc europeu de la digitalització durant el període 2021-2027. La iniciativa ja està registrada al catàleg de Digital Innovation Hubs de la Comissió Europea.

Digital Impulse Hub integra centres de competència, universitats i els seus grups de recerca, l’administració local i empreses i start-ups, que seran coordinades per la Cambra de Terrassa. El hub està localitzat en un àmbit territorial amb entitat i dinàmiques pròpies dins la gran àrea d’activitat socioeconòmica en l’entorn de Barcelona, on es localitza la principal indústria manufacturera d’alta tecnologia i les principals empreses d’enginyeria, digitalització i un important clúster d’indústries creatives digitals.

L’objectiu de la iniciativa és aglutinar i posar en comú i a disposició de les empreses i de la societat els recursos enfocats a impulsar la digitalització de les entitats que participen en el hub, per tal de propiciar una participació coordinada en consorcis internacionals i aportar valor afegit al desenvolupament territorial i socioeconòmic en el camp de la digitalització a través de projectes europeus.