El CITM participa al Gamelab 2015

El Gamelab, el Congrés Internacional del Videojoc i l’Oci Interactiu, s’ha consolidat enguany en la 11ena edició com una de les trobades sectorials dels videojocs, l’animació digital i l’oci multimèdia de referència internacional. L’oferta formativa en videojocs i animació digital de la UPC – amb els Graus oficials en Disseny i Desenvolupament en Videojocs del CITM i l’oferta de màster de la UPC School en Videojocs i Animació – van estar present en aquesta fira, que va congregar entre els dies 24 i 26 de juny de 2015 més de mil assistents de més de 500 empreses i organitzacions.

GamelabBarcelona és va convertir en un dels principals centres de trobada de desenvolupadors, inversors i referents del sector dels videojocs amb l’11a edició del Saló Gamelab. La trobada va servir per reflexionar sobre l’estat del sector i veure quines són les tendències de futur.

Dos alumnes del CITM, Eli Delgado i Edu Suñol, van ser els encarregats d’interactuar amb els assistents al saló, que s’apropaven interessants per les novetats que presentava l’estand de videojocs i animació de la UPC. La realitat virtual i els jocs a través de dispositius mòbils es van convertir en les opcions de més interès durant el congrés d’enguany.

A més a més, alumnes de l’oferta de Màster en Disseny i Creació de Videojocs i del Màster en Animació i Art Digital de la UPC School, van presentar els seus nous projectes. En concret, van exposar questes novetats:

Gamelab 2015

• MazeOfGods, un joc d’aventures en 2D desenvolupat com a Lead Programmer per Alberto Martínez, alumne dels màster en Disseny i Creació de Videojocs de la UPC School.
  • MechaNika, un joc d’aventures que neix de l’equip format pel programador Javier Gálvez, ex-alumne del màster en Disseny i Creació de Videojocs, i l’artista gràfica Mariona Valls, creadors del seu propi estudi d’art interactiu Mango Protocol. Guanyador del premi Millor Videojoc Mobile del concurs Three Headed Monkey Awards. Social Point 2015.

El Gamelabo 2015 va comptar amb alguns noms de referència en l’àmbit dels videojocs, com ara el creador d ‘Angry birds’, Peter Vesterbacka, el pare del ‘Pac-Man’, Toru Iwatani, o el creador de ‘Resident evil’, Shinji Mikami, entre d’altres. El saló, però, també va reservar espai important per als desenvolupadors independents. Un grup cada vegada més nombrós que aconsegueix fer front a les grans produccions fent videojocs específics per a públics molt concrets.

Catalunya és un dels llocs de producció de videojocs més important de l’estat. El 40% de la producció del sector es fa des d’aquí i genera uns 70 milions d’euros. A més a més, es tracta també d’un important sector econòmic en l’àmbit internacional, que es calcula que genera fins a 60.000 milions d’euros.