El CITM és el centre amb més alumnes participants en el premi Millor Videojoc 2015 de la Generalitat de Catalunya

23 alumnes del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) han participat en el concurs que la Generalitat de Catalunya ha posat en marxa per premiar el millor videojoc relacionat amb les commemoracions del Govern de l’any 2015. És el centre docent amb més participants en aquest certamen.

El premi té una dotació de 6.000€ per al millor videojoc relacionat amb les persones i fets objecte de les commemoracions del 2015:  Ramon Llull, escriptor, filòsof, místic i missioner; Ramon Muntaner, cronista, polític i militar; Ignasi Barraquer, oftalmòleg; Neus Català, lluitadora antifeixista;  Lluís Companys, president de la Generalitat; Centenari de les biblioteques públiques; La tradició docent de Catalunya i La cultura tradicional a Catalunya. El concurs s’adreçava a alumnes de graus, màsters o postgraus, o de centres d’estudis superiors de disseny i creació de videojocs o aplicacions multimèdia.

Videojoc23 alumnes són els que han participat des del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia. 12 alumnes del grau en Multimèdia, 9 del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i 2 del grau en Fotografia i Creació Digital (pla 2009). En concret, hi tenen representació amb el projecte Biblioteques, on l’alumne Alex Cardona hi ha participat. Els alumnes del grau en Multimèdia Pau Vallvé, Arnau Escribà i Joan Fàbregas han desenvolupat el projecte Catalans L’alumne Jan Daniel Naftalia ha presentat el projecte En Busca de la Llibertat, sobre Ramón Llull. L’Aventura Màgica d’Ausiàs Dalmau i el Llibre del Temps és la proposta presentada per els alumnes Rubén Gonzalo, Daniel Triviño i Jordi Martínez, conjuntament amb els alumnes del grau en Fotografia i Creació Digital Cintia Coll i Diogo Cardoso. Quensaps és la proposta de Sebastian Delgado i Rubén Idigora (Grau en Disseny i Creació de Videojocs) i Adrià Martí i Luís Tapia (Grau en Multimèdia) en la categoria de Cultura Tradicional a Catalunya. Judit Altimira, Glòria Gomà, Anna Freixas i Marc Masip, del Grau en Multimèdia, i Guillem Muñoz, del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, han presentat el projecte Running per Catalunya.I finalment, en la categoria de videojocs sobre Ramon Muntaner, els alumnes David Hernández, Marc Garrigó, Òscar López i Ferran Benavente han presentat a concurs el videojoc Ultramar.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és la universitat amb més alumnes representats (33 dels 71 alumnes participants) en aquest premi. Hi han presentat videojocs alumnes de la Facultat d’Informàtica, la UPC School (màster en Animació, Art Digital i Videojocs) i Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona.

Entre novembre i desembre de 2015 coneixerem qui s’endú el premi al millor videojoc, dotat amb 6.000€, i el reconeixement als videojocs finalistes.