El CITM participa al campus científic d’estiu per a joves de la UPC

Al llarg d’aquest mes de juliol tindran lloc a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) les noves edicions del Campus Científic d’Estiu al Campus Nord i la Universitat d’Estiu de Ciència i Tecnologia ‘CasTECHdefels’. A més, diferents centres docents de la Universitat també acolliran activitats científiques d’estiu per als més joves. El CITM hi participa de manera destacada en aquest campus amb l’activitat “Dissenya i anima el teu propi personatge de videojocs”, a càrrec del professor del Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, Marc Ripoll, que s’impartirà fins a finals de mes al Campus Nord de la UPC.

Del 29 de juny al 24 de juliol, 120 estudiants de 4rt d’ESO i 1er de Batxillerat, seleccionats de tota Espanya, participaran en la 6a edició del Campus Científic d’Estiu a la UPC, amb quatre tallers que tracten àrees com la robòtica, les matemàtiques, els vehicles elèctrics i els videojocs.

Photo_to_3DEls estudiants escolliran entre els quatre tallers possibles i realitzaran un projecte científic de l’àmbit escollit. La presència de les matemàtiques en el nostre dia a dia; l’estudi de l’arquitectura interna de la plataforma robòtica Lego NXT; el desenvolupament d’un vehicle elèctric o el disseny i l’animació d’un personatge de videojocs són alguns dels temes que s’estudiaran. Els 120 estudiants que hi participen, repartits en quatre torns de 30 persones cadascun, desenvoluparan diverses activitats, des de tallers en grups reduïts, a visites complementàries, a més de les sessions de presentacions de treballs l’últim dia del campus.

Taller Marc RipollPer introduir els estudiants en com és el perfil d’un dissenyador de videojocs des de la perspectiva de creació de personatges i el posterior procés d’animació, el Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia (CITM) els hi ha preparat el taller “Dissenya i anima el teu propi personatge”, que impartirà al Campus Nord el professor del CITM, Marc Ripoll. En finalitzar la sessió, els alumnes hauran creat i animat un personatge, i hauran adquirit la visió general del que consisteixen els estudis i la professió dels videojocs.