El CITM participa en la 26a edició d’Animac

Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, recupera la presencialitat aquest 2022 i se celebrarà del 3 al 6 de març a Lleida. El festival, dirigit per la professora del CITM Carolina López, ha escollit com a tema central d’aquest any “la força de la imaginació”. A més d’una acurada selecció de curtmetratges i llargmetratges d’animació d’arreu del món, el festival inclou conferències, masterclasses, tallers i activitats paral·leles per als amants de l’animació.

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia tindrà enguany una participació molt activa al festival. Hi ha programada una sortida curricular dels estudiants de 1r curs del grau en Disseny, Animació i Creació Digital perquè puguin gaudir de les conferències, projeccions i trobades professionals. En aquesta visita amb contingut docent, els alumnes estaran acompanyats per la professora Bea Martínez, cap d’estudis del Centre, i pel professor Josep Torelló, coordinador del grau.

Dins del nou apartat del festival Talen.cat, creat per reconèixer la qualitat dels treballs de les noves fornades d’animadors de proximitat, Animac projectarà una selecció de curtmetratges que opten a la 1a edició del Premi Animac Talent.cat, que escollirà els millors curts d’escoles o universitats catalanes i valencianes d’animació. En aquesta nova sessió es projectarà el Treball Final de Grau (TFG) d’Eva Grau, graduada en Disseny, Animació i Art Digital. Sota el títol d’Out of the Cave, el seu treball ha estat seleccionat per a la seva intensitat i originalitat a l’hora de presentar una obra clarament reivindicativa.

dangerroomJa per finalitzar, també podrem gaudir de la presència del CITM a Animacrea, un espai per experimentar amb primera persona les noves tecnologies vinculades a l’animació, el disseny i la creació digital. En concret, el CITM hi presentarà dos videojocs de realitat virtual realitzats íntegrament al CITM, gràcies a la creativitat tècnica del professor del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, Marc Ripoll. Aquests videojocs, amb el nom de Danger Room i Aliens Attack, posen a prova els reflexos dels jugadors amb una dinàmica frenètica i divertida.

Al llarg del divendres i dissabte, també es duran a terme diferents demostracions de disseny i creació digital en directe amb les Cintiqs de Wacom. Aquestes demostracions aniran a càrrec de les alumnes Patricia Descalzo i Sofía Torrado, que ara mateix estan cursant el darrer curs del grau en Disseny, Animació i Creació Digital.

Classes magistrals amb els millors animadors del món

Descobrim el millor talent de l’animació a les conferències Animac. Cada any podem gaudir de classes magistrals dels millors animadors del món, descobrir jove talent que despunta en els estudis internacionals i compartir coneixement sobre els diferents vessants de l’animació en les diverses taules rodones. Descobreix-les totes al web d’Animac i no et perdis res!