El CITM, protagonista del VI Workshop d’Empúries de videomapping i patrimoni

Un total de 38 estudiants, entre alumnes del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia i estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), van participar en la 6a edició del Workshop Empúries, organitzat pel Museu d’Arqueologia de Catalunya. Aquesta edició s’ha centrat en el patrimoni clàssic d’Empúries i la seva relació amb el vi fent ús de la tècnica del videomapping. La iniciativa s’ha emmarcat en el projecte d’innovació docent Galàxia Aprenentatge de la UPC.

Del CITM hi van participar 15 estudiants de 2n curs del grau en Disseny, Animació i Art Digital i una estudiant de 1r curs del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs. També van estar acompanyats per professors de l’àmbit de l’animació i el videomapping. L’objectiu era crear diferents càpsules d’animació en format de videomapping, que serveixin com a eina per explicar les tradicions, costums i curiositats de la cultura grecoromana, amb especial atenció al paper de la vinya i la producció de vi en època antiga.

Durant els 3 dies de durada del workshop, de divendres a diumenge, el grup d’estudiants d’animació i arquitectura va compaginar les sessions de treball amb visites guiades al jaciment d’Empúries per part d’una de les arqueòlogues del Museu. El workshop es va completar amb una xerrada sobre l’evolució del conreu i consum del vi a la zona de l’Empordà a càrrec de Romina Ribera, de Glops d’Història, un projecte de difusió del patrimoni vitivinícola que fusiona arqueologia, paisatge i passió pel vi.

Les idees presentades pels estudiants en aquest workshop seran útils perquè el Museu d’Arqueologia de Catalunya – Empúries plantegi noves activitats i eines de divulgació, posant de manifest una vegada més l’aposta clara per la innovació tecnològica i els nous formats en la difusió del patrimoni.

Galeria completa d’imatges del VI Workshop d’Empúries de videomapping i patrimoni