El TFG de l’alumna Bàrbara Balcells, escollit com a videoclip oficial del grup El Petit de Cal Eril

L’alumna del CITM Bàrbara Balcells va centrar el seu Treball de Fi de Grau (TFG) en la realització del videoclip per a la cançò Volant, del conegut grup català El Petit de Cal Eril. Quan els integrants del grup van veure el resultat del vídeo van quedar tan fascinats pel plantejament de la història, les imatges i el concepte expressat, que varen decidir que el treball es convertís en el videoclip oficial de la cançó.

Segons comenta Bàrbara, El Petit de Cal Eril és un dels grups de música que més l’inspira a imaginar, en especial la cançò Volant, gairebé tota instrumental.  “La senzillesa, la delicadesa i la progressió en el seus acords em feien imaginar històries, mil imatges i idees dins del meu cap que necessitaven ser materialitzades d’alguna forma”, explica.

“A més a més, la lletra té moltVideoclip Volant de significat per a mi: sintetiza molt bé els meus pensaments i valors sobre la vida, la natura, la llibertat i l’essència del que som”, comenta Bàrbara. I és que el videoclip de Volant explica la història de dues ànimes que volen ser lliures com a ocells. A través de la naturalesa i la llibertat, Bàrbara ha volgut l’essència del que ens defineix com a persones: cercar la felicitat en l’autenticitat de la vida, en la senzillesa de les coses que ens envolten. Perquè – segons comenta – nosaltres som els que podem decidir com arribar a volar. “La cançó és tota jo, em sento molt identificada amb la filosofia que transmet”, matisa Bàrbara.

A més de la vessant conceptual, el vídeo volia transmetre sensibilitat, vitalitat i força gràcies a la conjunció de les imatges i els ritmes que van intensificant-se al llarg de la cançó.

No us perdeu el seu videoclip! Felicitats pel teu treball, Bàrbara!

El petit de Cal Eril | VOLANT from Bàrbara Balcells on Vimeo.