Guanyadors de la 6a Gran CITM Game Jam

La 6a edició de la CITM Game Jam ha estat de nou tot un èxit, tant de participació com de qualitat en les propostes presentades. Tant és així que ha estat l’edició rècord, amb 89 participants en 18 equips de diferents graus i cursos. Aquest any, el premi de millor joc ha comptat amb el patrocini especial de Gameloft, que ha passat a ser l’sponsor d’aquesta edició.

Al llarg d’aquests dies, els participants han treballat en la temàtica proposada, l’Eco, i amb els següents subtemes com a possibles eixos temàtics a abordar en la proposta de videojoc: la intel·ligència artificial i la humanitat, el poder de la música, la manipulació del temps, els mons paral·lels, el canvi constant, la metamorfosis, la perspectiva, la distorsió de la realitat, els micromons o les forces invisibles. Amb tot aquest còctel temàtic, han desenvolupat un videojoc.

El dia 16 de juny es va fer el kick-off amb la presència de Yolanda Sánchez, directora de Relacions Humanes de Gameloft, qui va anunciar el premi al millor videojoc valorat en 300 euros i la visita a l’empresa com a premi complementari en aquesta categoria. Del 16 al 19 la Game Jam es va desenvolupar en línia amb mentories a través del canal de Discord de l’esdeveniment. Els dies 20 i 21 de juny el CITM va restar obert per acollir l’alumnat que optava per la presencialitat.

El 21 de juny, en una sessió presencial al plató del CITM, es va fer l’esperat lliurament de premis i l’acte de cloenda. El jurat responsable d’escollir els projectes guanyadors ha estat format per:

• Victor Ortiz, Creative and Monetization Director a Gameloft.
  • Maria Pagès, doctora en Animació, professora del CITM i responsable de les àrees de Comunitat i Trajectòria i Igualtat del CITM.
  • Ferran Roger Basart, exalumne del CITM.
  • José Luis Redondo, exalumne del CITM.

Els premiats de la 6a Gran CITM Game Jam han estat:

Millor Joc: Mind’s Ressonance, de DeXuxa. Equip format per: Oriol Martín, Arnau González, Xiao Shan Costajussà, Xavier Prats i David Ruiz. El jurat va destacar el seu nivell tècnic, els seus acabats, la seva integració i, sobretot, la seva jugabilitat. Cada participant de l’equip va rebre una targeta per a la plataforma Game per valor de 50 €. Aquest premi va ser esponsoritzat per Gameloft.

Millor Art: Bumble: The Bells Whiz, de Miwi Games. Equip format per: Gerard Josep Ramon, Elizaveta Grabovskaya, Mireia Gálvez, Alèxia Garcia i Alex Delgado. D’aquest videojoc van destacar la seva aposta pels gràfics en 3D que, amb un temps tan limitat, s’havia resolt amb èxit. Cada participant de l’equip va rebre una targeta per a la botiga Game per valor de 50 €.

Millor Tecnologia: Lost Melody, de Memory Leakers. Equip format per: Robert Recordà, Zhida Chen, Adrià Sellarés, Pol Rius i Pol Maresch. El jurat va destacar els reptes tecnològics d’aquest videojoc, que malgrat la seva complexitat s’havien resolt amb eficiència i elegància. Cada participant de l’equip va rebre una targeta per a la plataforma Game per valor de 50 €.

Millor Disseny: Echoes from the Past, de Nautilus Studio. Equip format per: Erik Martín, David Boces, Alejandro Giralt, Juan de Dios Garcia i Rubén Ayora. El jurat va destacar el repte que suposava fer un videojoc cooperatiu, que tot i la seva complexitat estava molt ben resolt, creant uns nivells enriquidors per ambdós jugadors. Es va lliurar un diploma acreditatiu als participants.

– Premi del Públic. Lazy Echoes, de JAMmy. Equip format per: Carles Garriga, Raul Cano, Guillem Turmo, Hugo Castaño i Pau Motta. Es va lliurar un diploma acreditatiu als participants.

En les categories de Millor Disseny es va lliurar una menció honorífica al projecte Echoes in Time, dels autors Biel Rabasa, David Benages, Roger Salas, Laia Pachón i Alex Garcia. També va atorgar-se una menció honorífica en la categoria de Millor Tecnologia, en concret per al projecte Echo Jammer, de Lluc Cid, Roger Puchol, Carlos González i Ferran Llobet.

La 6a edició de la Game Jam del CITM ha fet que l’esdeveniment s’estigui consolidant com una de les cites de videojocs més especials per l’estudiantat que vol fer d’aquest apassionant món un dels seus objectius professionals.

Des del CITM es vol agrair el suport de la Delegació d’Estudiants en l’organització i el bon funcionament d’aquesta 6a edició.

Vols jugar als videojocs de la 6a Gran CITM Game Jam? Ja pots accedir-hi a través d’aquest enllaç: https://itch.io/jam/6a-gran-citm-game-jam/entries