La cadena MTV encarrega un treball d’identitat visual al professor del CITM Joan Guasch

La cadena de televisió per cable nord-americana MTV va néixer juntament amb el boom dels videoclips. De fet, el seu nom MTV és un acrònim de Music Television i des dels seus diferents canals ha impulsat la carrera de molts artistes internacionals com Madonna, Lady Gaga, Christina Aguilera, Justin Timberlake, Beyonce, Pink o el mateix Michael Jackson. La delegació espanyola d’aquesta influent companyia ha encarregat a Joan Guasch un re-brand sobre la seva identitat visual. Joan Guasch és professor de postproducció audiovisual avançada del Grau en Multimèdia del CITM i director acadèmic del postgrau en Postproducció. Motiongraphics i Visual Effects.

El re-brand o visual ident és un concepte que utilitzen la majoria de cadenes televisives i, de forma molt especial la MTV, una de les primeres en treballar aquesta tècnica. Es tracta d’ uns vídeos que es realitzen sobre la marca i el logo oficials de la companyia amb un aire molt creatiu i imaginatiu. És una manera de fidelitzar la imatge de la cadena però des d’una vessant més atrevida i trencadora.

El visual ident està molt de moda i les grans companyies ho estan treballant amb molt interès, contractant a professionals de tot el món perquè puguin reinterpretar la seva identitat visual. En aquest cas, la MTV va fer l’encàrrec a Joan Guasch pel seu domini del color i de la postproducció avançada. La cadena volia donar amb aquest treball un aire diferent al seu logo, amb un canvi clarament enfocat al seu públic principal, joves de 11 a 34 anys, on el color i l’ experimentació són els principals protagonistes.

La cadena va quedar molt satisfeta amb el treball innovador i creatiu MTV Visual Ident de Joan Guasch.

En aquest enllaç podreu visualitzar el treball:

CapturaMTV