La Jam Fight Covid tanca amb èxit de participació

GameBCN, la incubadora d’estudis de videojocs, va posar en marxa entre els dies 16 i 19 d’abril la hackató online Fight Covid Jam, amb l’objectiu de conscienciar sobre l’ús de mesures preventives per aturar la propagació del coronavirus. S’hi van presentar 15 projectes, amb la participació de més de 80 estudiants que han desenvolupat jocs per a dispositius mòbils relacionats amb les mesures especificades i validades pels professionals de l’Hospital de Bellvitge, tal com s’especificava en el projecte.
RedDotUn grup d’alumnes del CITM, Miquel Suau, Eudald Garrofé i Jordi Pardo, hi van participar en la hackató amb el nom de RedDot, un videojoc que ens proposava ser un cervell humà que ha d’evitar que el seu sistema nerviós faci accions poc recomanables. En aquest joc has de decidir quines accions realitzar: com rentar-te les mans, mantenir la distància quan hi ha molta gent i altres accions similars.

La Fight Covid Jam també va comptar amb la col·laboració dels professors del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs del CITM Joan Pons i Lasse Loepfe, que van participar com a mentors en les especialitats de programació i game design. Joan Pons, que a més va ser part del jurat, ens explicava com d’enriquidor havia estat fer el seguiment dels diversos equips al llarg dels tres dies. “Podies veure les diferents iteracions i comprovar com les propostes anaven millorant”, afirma. Com a membre del jurat valora el joc presentat pels alumnes del CITM com a “un dels millors en aspectes narratius i educatius”. Li faltava, però, “una mica d’orientació per a app mòbil”, fet pel qual no van arribar a obtenir la primera posició.

Finalment l’aplicació per a telèfons mòbils Preveni2 va guanyar el concurs Jam Fight Covid, amb una dotació de 2.000 €.

L’esdeveniment, en definitiva, es va convertir en un exercici de solidaritat entre estudiants, professors, empreses i professionals sanitaris, un exemple de treball col·lectiu a tenir molt en compte en els dies que vivim.