‘Lab Creativitat 360’ presenta en remot els seus projectes finals

Els primers projectes desenvolupats al Laboratori de Creativitat 360 posat en marxa pel Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), Telefónica i el Parc Audiovisual de Catalunya han estat presentats pels estudiants als seus tutors i mentors en una reunió telemàtica.

Composició VirtualL’objectiu d’aquest laboratori, emmarcat com una assignatura de tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs; i Disseny, Animació i Art Digital del CITM-UPC, és que l’estudiantat universitari i les empreses puguin investigar conjuntament en el camp audiovisual i generar idees al voltant de les noves formes de veure la televisió que permetran tecnologies com les càmeres de gravació 360º.

Durant la presentació d’aquests quatre primers projectes, s’han avaluat la fase d’ideació i creativitat, l’equip, la innovació i diferenciació de la proposta, així com el desenvolupament del projecte i la presentació final.

Els quatre projectes

El primer projecte Qui soc? es tracta d’un curt en 360 amb argument thriller centrat en un segrest. La trama avança de forma intuïtiva gràcies a les potencialitats de la tecnologia de fer sentir a l’usuari com a protagonista del curt. S’introdueix així el concepte “Virtual Real Reality”, que fa que l’usuari pugui prendre decisions mentre s’estableix un grau d’immersió en la història únic.

En segon lloc, Lango, acadèmia d’idiomes, un projecte que aprofita les capacitats immersives de la tecnologia 360 per facilitar l’aprenentatge d’idiomes. S’habiliten entorns habituals en el dia a dia on es presenten tasques i missions que es resolen utilitzant la veu i interactuant amb els personatges en un escenari virtual.

En tercer lloc, MERCAPP, un projecte de botiga en realitat virtual, que aplica la tecnologia vídeo 360 amb l’objectiu de fer més real i natural l’experiència de compra. Es tracta que el client pugui moure’s per la botiga o fins i tot un centre comercial com si realment estigués allà.

I, finalment, MoviBOX d’eSports en streaming, en el qual s’aplica el vídeo 360 de manera integral en l’avantsala d’un esdeveniment esportiu, la qual cosa permet a l’usuari consultar diferent informació relacionada amb l’esdeveniment esportiu: partits anteriors, estadístiques, jugadors, esdeveniments relacionats, etc.

Els estudiants que avui han presentat les seves propostes tindran l’oportunitat de visitar Movistar+, on acompanyats per l’equip tècnic coneixeran des de dins com es desenvolupen i posen en marxa els programes de televisió. A més, visitaran Wayra, el hub d’innovació oberta de Telefónica a Barcelona, ​​on descobriran com es desenvolupen els projectes d’emprenedoria i coneixeran de primera mà l’experiència dels emprenedors que desenvolupen allà els seus projectes tecnològics.

També acompanyaran l’equip tècnic del Parc Audiovisual de Catalunya per conèixer el centre de producció audiovisual referent al sud d’Europa i al qual pertanyen empreses del sector audiovisual, innovació i media.

Però, sens dubte, ara el repte per a tots els alumnes participants serà el d’aconseguir fer realitat el seu projecte i convertir-lo en una startup. Per a això, podran presentar els seus treballs a openfuture.org, la plataforma d’innovació oberta de Telefónica que té com a focus la recerca i acceleració d’startups amb base digital. Els equips s’inscriuran en aquesta plataforma, s’avaluaran en ella els progressos i s’analitzaran les solucions.

També comptaran amb el suport de l’ecosistema del Parc Audiovisual i d’iniciatives com l’Espai Emprèn de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per assegurar que totes aquestes iniciatives puguin tenir una bona evolució i que els alumnes es familiaritzin amb el desenvolupament d’un projecte d’innovació des dels seus inicis i fins a la seva possible conversió en producte o empresa.