L’alumni del CITM Llogari Casas, premiat per la seva aportació en el camp de la realitat augmentada

Llogari Casas Cambra, graduat en Multimèdia pel CITM-UPC l’any 2014, actualment professor associat de la Universitat Napier d’Edimburg i CEO de l’empresa 3Finery LTD, ha resultat guardonat amb el prestigiós Premi d’Investigació de la Sociedad Científica Informàtica de España (SCIE) – Fundación BBVA 2021, en la categoria de joves investigadors informàtics.

Llogari Casas ha estat premiat per les seves aportacions en el camp de la computació gràfica i realitat augmentada a escala internacional, tant en l’àmbit empresarial com acadèmic, i per la transferència dels resultats de la seva investigació per mitjà de la creació d’una spin-off universitària.

Després d’estudiar el grau al CITM, Llogari va doctorar-se en realitat augmentada i va reforçar la seva àmplia experiència en desenvolupament web i mobile iOS.  També va ser becari durant un any a Disney Research de Los Angeles i va guanyar la prestigiosa beca Marie Curie de la Unió Europea. Actualment és el CEO de 3Finery LTD, una empresa sorgida de la Universitat Napier d’Edimburg, després de més de quatre anys d’investigació sobre tecnologies avançades de comunicació d’avatar immersiva en àudio i en l’àmbit visual. 3Finery LTD ofereix una innovadora solució de realitat augmentada que dona vida als objectes mitjançant dispositius mòbils. “Del doctorat en va sortir una patent que és la base de l’empresa. De moment tenim un prototip i ara estem treballant per tenir una solució llesta per al mercat a finals d’any”, ens explica Llogari.  I sobre el mateix projecte ens avança: “la idea és tenir una aplicació que identifiqui els objectes i faci que cobrin vida de forma realista i puguin interactuar amb l’usuari”. Aquesta solució podria implementar-se tant en l’àmbit de l’entreteniment com el del màrqueting publicitari, entre altres.

Casas és també chief strategy officer de Flash Park SL, una startup espanyola que treballa per proporcionar una solució revolucionària per trobar places d’aparcament de manera eficient als carrers de la ciutat mitjançant un sistema de detecció d’aparcament automàtic que funciona sense la interacció de l’usuari i manté una petjada de carboni nul·la.

El Premi d’Investigació Sociedad Científica Informàtica de España (SCIE) – Fundación BBVA 2021, dotat amb 5.000 euros, suposa un reconeixement a tota la feina i recerca que ha fet els últims anys, però també a tot el potencial que té Espanya en el sector informàtic.

A més a més, aquest any, Llogari Casas serà el padrí de l’acte de graduació dels alumnes de les promocions 2019-2020 i 2020-2021 del CITM, un acte institucional que tindrà lloc al Campus Nord de la UPC de Barcelona el pròxim 9 de juliol.

El premi de Llogari Casas va ser recollit per la premsa, en concret en aquest article de La Vanguardia: “El informático que logra que los objetos cobren vida”.