L’assessor internacional Álvaro Gallego orienta els alumnes en l’adaptació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) als seus projectes

Aquest mes de maig, Álvaro Gallego, antic assessor de l’Alt Comissionat per a l’Agenda 2030, un òrgan depenent directament del President del Govern, ha visitat el CITM per assessorar els projectes de primer curs del grau en Disseny, Animació i art Digital del CITM. Aquests projectes consisteixen a crear una peça de difusió dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en format PSA (sigles en anglès d’anunci de servei públic).

Gallego ha presentat els ODS i els/les estudiants li han mostrat en format pitch les seves peces animades en procés, que exploren amb creativitat uns quants reptes de l’agenda de l’ONU. Gallego ha donat després de les presentacions el seu parer, amb l’objectiu de transmetre un millor coneixement dels objectius i la seva comunicació a la societat.

Els projectes estan centrats en els següents objectius: Fam Zero amb el projecte Pa NegreSalut i Benestar amb el projecte Pols, Vida Submarina, amb el projecte Blop, Treball Decent i Desenvolupament Econòmic, amb el projecte The Endless by-Cycle, Producció i Consum Responsables, amb el projecte Junk, Acció Climàtica amb el projecte The Others i finalment l’objectiu Vida i Ecosistemes Terrestres amb els dos projectes Mallows i Choices. Gallego ha valorat molt positivament aquesta trobada, així com el talent i compromís dels estudiants.

Durant dos anys, Gallego va treballar per a la institució responsable de coordinar el compliment d’Espanya a les necessitats de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, un repte decisiu tant a escala nacional com internacional. És expert de desenvolupament institucional i social i ha treballat per Acció contra la Fam a l’Àfrica Subsahariana. Ha coordinat el projecte The Africa Initiate de l’escola de negocis IESE de la Universitat de Navarra, contribuint a enfortir el lideratge empresarial i les inversions sostenibles en el continent africà. És llicenciat en Dret per a la Universitat de València i té un màster en Relacions Internacionals. En l’actualitat treballa en la Alianza por la Nueva Economía de la Lengua, un organisme depenent del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital del Govern d’Espanya.

Álvaro Gallego va oferir una xerrada molt propera i, alhora, reveladora, en l’àmbit econòmic i social parlant de les perspectives de futur que ens plantegen els 17 grans reptes per a un futur sostenible. En aquest sentit, va concloure: “Vivim en un sol planeta i les indústries i les persones hem de treballar per no deixar ningú enrere, perquè si la barca s’enfonsa, ens enfonsem tots”.