Més de 80 persones assisteixen al CITM ANIMA

La jornada es va iniciar amb la xerrada de Niko i Raúl, de l’empresa d’animació Nikodemo, amb un to distès i irreverent, com les seves creacions. Els barcelonins van explicar la trajectòria professional que els ha portat ha realitzar la primera pel·lícula de la història feta íntegrament amb Flash, La Crisis Carnívora, i la sèrie Flash a Internet Cálico Electrónico, que va aconseguir cinc milions de visites en la seva darrera entrega.

El segon ponent, Victor Luna, va voler fer reflexionar els assistents amb algunes preguntes, relacionades amb la feina dels professionals del sector. Luna, de l’estudi Animandus, treballa amb agències de publicitat de prestigi internacional i ha realitzat animacions per anuncis televisius de marques com Nestlé o Danone.

Va tancar les ponències Jordi Grangel, de Grangel Studio, especialitzat en el disseny i escultura de personatges per a llargmetratges d’animació. Grangel ha dissenyat personatges per a pel·lícules tan conegudes com La núvia cadàver de Tim Burton, Madagascar, el Príncep d’Egipte o BeeMovie. El dissenyador va explicar que el procés de creació d’una pel·lícula d’animació d’aquest nivell pot arribar a durar fins a quatre anys.

Els alumnes del CITM que no van poder assistir a la jornada podran veure pròximament el vídeo de les ponències a través del Campus Virtual.