Setmana de la Dona a la UPC

La UPC celebrarà la II Setmana de la Dona UPC, del 8 al 12 de març 2021. En aquesta edició, la universitat posa l’accent en àmbits com la perspectiva de gènere en la docència, les dones referents en el futur professional de les estudiants UPC i de les recent titulades, la participació de la comunitat en el 4t pla d’igualtat de la UPC i en compartir accions i projectes en relació amb la igualtat de gènere en la universitat.

Una reivindicació més necessària que mai després de comprovar com, malauradament,  la pandèmia no ha jugat a favor de les dones, que han hagut d’adaptar-se a les necessitats del teletreball i a la convivència amb la família, sovint sense una igualtat efectiva respecte als homes. Per tant, aquesta setmana que comença vol ser encara més reivindicativa.

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia se suma a aquesta iniciativa que la UPC ha dissenyat perquè totes i tots podem conèixer de primera mà i implicar-nos de forma activa en diferents aspectes relatius al gènere.

Aquestes són les activitats programades:

• Jornada sobre la Perspectiva de Gènere en la Docència (Dilluns 8 de març, a les 12 h, amb emissió en directe pel canal youtube de la UPC)

Aquesta sessió té com a objectiu conèixer el treball que estan duent a terme altres universitats (UB, UAB, UdL, URV) entorn de la implementació de la perspectiva de gènere en la docència i l’impacte en la qualitat dels seus estudis. També pretén presentar el nou recurs UPC: el portal de dones referents en la docència dins dels diferents àmbits d’expertesa de la nostra universitat.

• Impacte de Gènere de la COVID-19 (Dimarts 9 de març, a les 12 h, amb emissió en directe via canal youtube de la UPC)

Aquesta sessió ens aproparà a conèixer els estudis realitzats sobre aquesta qüestió, tant en l’àmbit social com en l’universitari, a càrrec d’institucions i persones expertes en la matèria.

• Sessió Participativa IV Pla d’Igualtat UPC (Dijous 11 de març, a les 12 h, prèvia inscripció).

Aquesta sessió busca exposar les línies de treball del IV Pla d’Igualtat UPC i intercanviar i debatre possibles idees i accions a desenvolupar en el marc d’actuació d’aquest pla.

• Cicle de Sessions: #CONNECTA’T! Troba Referents per Inspirar el teu Futur Professional (Des de dilluns 8 fins divendres 12 de març, a les 15 h)

Aquesta activitat està adreçada a l’estudiantat UPC amb l’objectiu d’obrir ponts de comunicació amb professionals del món acadèmic i empresarial amb la finalitat de facilitar la presa de decisions sobre el seu futur professional. Tot i que cada sessió ja compta amb la presència de referents, la participació és oberta a totes les persones que els interessi aportar la seva experiència. En aquest cas, es pot fer arribar un correu a: oficina.igualtat@upc.edu

La 4 CITM Game Jam, centrada en la dona en les àrees STEAM

La 4 edició de la CITM Game Jam, aquest any centrada en els Objectius de Desenvolupament Sostenible i realitzada els dies 4 i 5 de febrer, ja apuntava a reivindicar el paper de les dones en la societat. I és que en només 48 h,  els participants havien de ser capaços de desenvolupar un videojoc al voltant de la inclusió i el desenvolupament de la dona en les àrees STEAM. Enguany la participació s’obria a tot l’estudiantat UPC, amb un gran èxit de convocatòria, ja que van competir 14 equips diferents, amb una mitjana de 5 o 6 membres per equip. Per tant, es va convertir en la CITM Game Jam amb més participants de totes les edicions ja realitzades.

Tres professores i investigadores de l’àmbit dels videojocs, Marta Fernández, Arantzatu del Castillo i Daniela Tost, van decidir com a jurat els millors videojocs:

• Millor Joc: Stigma, de l’equip SquareUp.
  • Millor Art: Project Rebirth, de l’equip Lost Signal.
  • Millor Tecnologia: S-Team, de l’equip Martekings.
  • Votació Popular: Tales of Dorothy Hodgkin, de l’equip 3K Project.

Us convidem a consultar els guanyadors i el vídeo de lliurament de premis de la Game Jam pels ODS, on podreu conèixer propostes imaginatives i originals sobre el desenvolupament de les dones en les àrees STEAM. Una reivindicació més del paper de la dona en la societat que des del CITM recolzem i donem visibilitat, a través de la mirada creativa del nostre estudiantat.

Més informació:

II Setmana de la Dona UPC

Aprofitem també per compartir-vos l’enllaç al Manifest 8M de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC)