Gran èxit de la Game Jam pels ODS, en el marc del 50è aniversari de la UPC

La 4 edició de la CITM Game Jam, aquest any Game Jam pels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), ha estat tot un èxit, tant de participació com per l’alt nivell de les propostes presentades pels desenvolupadors i desenvolupadores. La Game Jam d’aquest any ha format part del programa d’activitats del 50è aniversari de la UPC.

Els estudiants dels graus en Disseny i Desenvolupament de Videojocs encarregats de l’organització de l’esdeveniment han hagut de sumar a la complexitat logística d’una Game Jam la dificultat afegida d’organitzar-la íntegrament en línia. Però han aconseguit l’impossible i finalment ha estat tot un èxit.

I és que enguany, han competit 14 equips diferents, amb una mitjana de 5 o 6 membres per equip. Per tant, ja és la CITM Game Jam amb més participants de totes les 3 edicions anteriors. En només 48 h els participants han estat capaços d’investigar la temàtica i desenvolupar un videojoc al voltant de la inclusió i el desenvolupament de la dona en les àrees STEAM, un repte que certament necessita més visibilitat.

El 10 de febrer, també en sessió virtual, es va fer l’esperat lliurament de premis. Dos dels estudiants organitzadors van ser els encarregats de conduir l’acte. En primer lloc, van presentar el jurat, responsable d’escollir entre totes les propostes els tres guanyadors: millor joc, millor art i millor tecnologia. Tasca, sincerament, gens fàcil. El jurat estava format per:

• Marta Fernández, professora i coordinadora del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs del CITM.
  • Daniela Tost, investigadora en Serious Games i directora del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica de la UPC.
  • Arantzazu del Castillo, UX Designer a Tribaldata i professora del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs del CITM.

Després de les seves deliberacions, van agrair l’alta participació destacant també el nivell tècnic i la qualitat i imaginació de les propostes entregades. Per això, van deixar molt clar que havia estat molt difícil destacar tan sols tres treballs, ja que hi havia molta competència.

Els premiats de la Game Jam pels ODS han estat:

? Millor Joc: Stigma, de SquareUp. El jurat va destacar el seu nivell tècnic, els seus acabats, la seva integració i, sobretot, la seva jugabilitat. Cada participant de l’equip rebrà una targeta per a la plataforma Steam per valor de 50 €.

? Millor Art: Project Rebirth, de Lost Signal. D’aquest videojoc van destacar la seva aposta pels gràfics en 3D que, amb un temps tan limitat, s’havia resolt amb èxit. Cada participant de l’equip rebrà també una targeta per a la plataforma Steam per valor de 50 €.

? Millor Tecnologia: S-Team, de Martekings. El jurat va destacar els reptes tecnològics d’aquest videojoc, que malgrat la seva complexitat s’havien resolt amb eficiència i elegància. Es lliurarà un diploma acreditatiu als participants.

? Votació Popular: Tales of Dorothy Hodgkin, de 3K Project. Els assistents virtuals a l’acte el van escollir com a millor videojoc per votació popular. Es lliurarà un diploma acreditatiu als participants.

En tot moment, els diferents desenvolupadors i desenvolupadores van barrejar professionalitat i espontaneïtat, en un acte de cloenda caracteritzat pel fair play entre tots els protagonistes.

Par tant, podem confirmar que la Game Jam del CITM s’ha fet gran i entra ja per la porta gran com uns dels esdeveniments de videojocs a tenir en compte pels estudiants i estudiantes que volen fer d’aquest apassionant món un dels seus objectius professionals.

Podeu recuperar l’acte de cloenda i lliurament de premis de la Game Jam pels ODS en el següent vídeo: