3 estudiants del CITM participen a l’Artathon AugE de l’Espronceda Institute of Arts & Culture

El passat 27 d’abril, l’Espronceda Institute of Arts & Culture va organitzar presencialment a la seva seu una Artathon emmarcada en el projecte AugE | Augmented Europe de la Unió Europea, i centrada en la temàtica Avatar & Metavers: Gènere i Identitat. Els estudiants del CITM Lorena Gracia Fargas, Judith Berenguer Guinovart i Daniel Anter Tolonsk de Melo, acompanyats per la professora Esen Küçüktütüncü, van ser uns dels protagonistes d’aquesta sessió.

La jornada es va iniciar amb una breu presentació i una xerrada inspiracional a càrrec de l’activista digital Marta Ordeig (Hack the hospital project/ Garage Stories). Tot seguit, es va iniciar la sessió de cocreació, en grups moderats pels diferents facilitadors. Al mig de la jornada, Katharina Hof, d’Ars Electronica, feia una xerrada per presentar aquesta institució de creació digital. Per finalitzar, es van presentar les primeres idees i prototips, a més d’una sèrie de conclusions.

Aquesta sessió s’emmarca en el projecte AugE | Augmented Europe, una iniciativa finançada pel Programa Ciutadans, Igualtat, Drets i Valors (CERV) de la Unió Europea. El projecte busca implicar els joves europeus activament i a través dels mitjans digitals, per donar forma al futur d’Europa d’una manera més sostenible, inclusiva i resilient. 6 grups dirigits per joves facilitadors, artistes i experts reflexionen, des de Milà, Barcelona, Berlín Riga i Gdansk, sobre com la consciència digital pot convertir-se en una eina per a la inclusió i el creixement.

Els participants poden presentar posteriorment el projecte i tenir l’oportunitat d’aconseguir un dels 3 premis de 500 euros. Un dels projectes es presentarà a l’esdeveniment final al Centre de Cultura de Milà en 2024.