Quatre professors del CITM presenten els seus treballs al Congrés Internacional d’Arxius i Indústries Culturals

Del 11 al 15 d’octubre s’ha celebrat a Girona el Congrés Internacional d’Arxius i Indústries Culturals, en el qual quatre professors i un alumne del CITM han presentat dos treballs relacionats amb la difusió del patrimoni cultural i les darreres tècniques de digitalització d’arxius fotogràfics.

Jornades Recerca i Imatge GironaEls professors Toni Bover, David Sánchez i Miquel Bigas han donat a conèixer el projecte “Espais Invisibles”, que consisteix en la reconstrucció del passat de les ciutats a partir d’imatges històriques o a partir d’imatges generades per ordinador i la visualització d’aquestes en dispositius mòbils. Les experiències que s’han presentat han estat dissenyades per La Farinera, Centre d’Arts Visuals de Vic, amb la col·laboració del CITM/UPC i el Departament d’Expressió Gràfica 1 de l’ETSAB/UPC.

La professora Bea Martínez i l’alumne Albert Bonnin han presentat els resultats del treball de recerca sobre optimització de les eines de processament en la reproducció de negatius en blanc i negre, desenvolupat al Laboratori de Qualitat de la Imatge del CITM. També dins el programa de les 13es Jornades d’Imatge i Recerca, la professora Bea Martínez ha impartit un taller sobre Qualitat de la Imatge en Processos de Digitalització (Image Quality Assessment in Digitization Procedures), dins el marc del programa europeu Leonardo da Vinci.