El talent CITM, present al festival OFFF

Del 4 al 6 d’abril s’ha celebrat al Disseny Hub Barcelona el festival OFFF 2024, la cita de referència en cultura i creativitat digital a Barcelona. En el marc d’aquest festival, trobem la secció ‘The Next of Us’, una exhibició dedicada a la nova generació de talents, que ha comptat aquest any la participació destacada de l’alumna del CITM Lara Fusalba i dels projectes dels alumni Marc López i Aina Codina.

‘The Next of Us’ té com a objectiu projectar el talent creatiu emergent a Catalunya en l’àmbit de l’art digital, oferint una plataforma especial per presentar els projectes a la comunitat. Enguany, per primera vegada, el festival ha presentat una acurada selecció de treballs d’estudiants de les principals escoles de Barcelona. El talent CITM hi ha tingut un protagonisme especial, amb l’exposició d’aquests 3 projectes:

Lara Fusalba, alumna del grau en Multimèdia

Projecte: Stellar Symphony: an Audiovisual Odyssey

El videomapping és un art que involucra la creació de gràfics i la seva projecció sobre superfícies tridimensionals, transformant així la percepció de l’espai. Aquest projecte adapta el contingut audiovisual per projectar-lo en 3 peces que conformen un altaveu, atorgant-los vida i moviment. Elaborat amb el software Madmapper, el procés d’adaptació de la superfície implica la recreació de les peces en 3D, la definició de les UVs per a cadascuna i la generació del contingut visual basat en aquests paràmetres. Els gràfics estan creats amb After Effects, on es va crear la màgia.

Marc López Soler, alumni del grau en Multimèdia

Projecte: Neuragest

Exhibició d’art generatiu on els usuaris creen obres d’art amb un estil inspirat en l’essència de Jackson Pollock, i posteriorment reben una còpia d’aquesta creació. Els moviments de l’usuari es converteixen en creacions artístiques úniques creant una experiència creativa molt interessant.

Aina Codina Rosell, alumni del grau en Disseny, Animació i Art Digital

Presentat per Josep Torelló, coordinador del grau

Projecte: Connect with Nature

Treball final de grau (TFG) que presenta un anunci conceptual utilitzant gràfics en moviment 3D. Representa  el concepte de connexió amb la natura mitjançant diferents recursos i metàfores visuals. El vídeo mostra l’apropament entre el món urbà i la natura gràcies als productes de la marca.