Dos estudiants del CITM, entre els guanyadors del Taller de Narratives Emergents de DOCSBarcelona

Del 2 al 4 d’octubre, 50 professionals del món creatiu van participar en un laboratori d’innovació organitzat per Garage Stories i DOCSBarcelona que tenia com a objectiu aplicar les narratives emergents (realitat virtual, augmentada i mixta) per resoldre diferents reptes socials d’entitats sense ànim de lucre. Els participants es van organitzar en 9 equips multidisciplinaris per resoldre un dels 3 reptes proposats. Els estudiants del CITM Míriam Lara i Marc Gálvez van ser membres de 2 dels equips guanyadors d’aquest taller.

Míriam Lara, estudiant del grau en Multimèdia i membre de l’equip “In Our Shoes” va estar seleccionada com a guanyadora del repte número 1: Abrazo Cultural. Aquest repte proposava canviar la visió que tenim dels refugiats visibilitzant els seus talents. En l’equip de la Míriam també hi havia alumnes d’altres universitats, concretament Anna Rodríguez, Marta Marcó i Erea Fernández, de l’Escola Superior de Disseny de la Universitat Ramon Llull; Fernando Nuevo de la Blanquerna i Jan Amor de l’Escola Superior de l’Audiovisual de Toulouse. La seva proposta va consistir en una presentació interactiva on s’utilitzava la realitat augmentada en un espai immersiu i sensorial. L’objectiu del seu projecte és enfrontar les persones als seus propis prejudicis, ja que hauran d’endevinar qui és l’amo de les diferents sabates i descobrir així les autèntiques històries que s’amaguen darrere de les persones refugiades.

Marc Gálvez, estudiant del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, va estar guanyador del repte número 3: Ludalia. Aquest repte proposava utilitzar l’entreteniment com a mitjà de socialització entre persones amb discapacitat intel·lectual i sense cap discapacitat. Dins de l’equip de l’estudiant del CITM també hi participaren els següents estudiants: Natàlia Ayala, de la Universitat Pompeu Fabra; Julia Campayo, de la Blanquerna; Hana Gausfain, professional independent i la Maria Blanch, d’Esdi. La seva proposta és un joc de realitat virtual, que amb el nom de “Beat The Impact” enfronta dos jugadors per crear una melodia musical conjunta, però que no es coneixeran fins al final de la partida. La sorpresa ve quan es treuen les ulleres i veuen que un és una persona amb discapacitat intel·lectual i l’altre sense cap discapacitat. Dins del joc, sent avatars, han estat interactuant amb una normalitat i connexió molt properes. Per això, el lema de la seva proposta és: “en l’oci no hi ha límits”.

Vídeo resum del projecte Beat the Impact

Els dos projectes guanyadors podran presentar-se al DOCSBarcelona del 2021 i rebran suport durant els pròxims mesos per al desenvolupament del seu prototip.