Dos professors del CITM creen un sistema per contrastar la influència dels polítics en la TV

Els dos professors del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia Francesc Tarrés, doctor enginyer en Telecomunicacions, i Arnau Raventós, enginyer en Telecomunicacions, són els impulsors i creadors d’un sistema que permet analitzar quina és la presència dels polítics als mitjans audiovisuals.

En aquest període d’intensitat política i, sobretot, en temps d’eleccions, aquestes dades tenen una importància considerable per conèixer la incidència dels missatges que els partits polítics emeten en televisió.

PoliticsEl sistema es pot conèixer a través de Politics, un espai web creat per la seva pròpia empresa, Ugiat Technologies. Aquest web presenta els percentatges de temps que els hi dediquen les notícies de les principals cadenes de televisió als diferents polítics. La gran novetat del sistema és que els càlculs es realitzen de forma totalment automàtica, sense cap tipus d’intervenció humana, utilitzant un sistema propi de reconeixement de cares basat en Deep Learning.

El sistema descàrrega de forma automàtica tots els noticiaris de les principals cadenes de televisió a Espanya: Antena 3, Telecinco, La Sexta, TVE, Cuatro, TV3 on monitoritza les aparicions d’un total de 20 polítics prèviament seleccionats. Per a això, es pren una mostra cada segon dels senyals de televisió i s’analitza cada imatge buscant cares i reconeixent la presència dels polítics seleccionats. Cada vegada que es detecta la cara d’un d’aquests polítics s’incrementa en 1 segon el seu comptador de presència en aquesta cadena de televisió. Els resultats s’actualitzen setmanalment, opció de consultar-se mensualment o setmanalment, segons l’elecció de l’usuari. En pantalla només es presenta la llista dels 10 polítics de major aparició global. També es proporciona un gràfic general en el qual es comparen les presències dels principals polítics de cada partit. Per la campanya electoral de les eleccions al Parlament de Catalunya també han obert una pàgina on es recullen les estadístiques dels líders polítics dels diferents partits.

Més informació: