El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia dinamitza l’àrea multimèdia del Saló de l’Ensenyament

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la UPC participa un any més en la nova edició del Saló de l’Ensenyament, que aquest any se celebrarà a la Fira de Barcelona del 17 al 21 de març.

El Centre disposa de dos estands al mateix Saló. Les persones més interessades a rebre informació sobre els graus i postgraus oficials i els Open Knowledge que s’ofereixen aquest any, es podran adreçar a l’estand d’informació, on se’ls oferirà una atenció personalitzada.

Un cop més, seguint la tradició d’altres anys, la Fira de Barcelona confia en el CITM per organitzar l’àrea multimèdia del Saló. Es tracta d’un espai exclusiu de dinamització, on es presentaran diferents activitats multimèdia en les quals participaran activament els visitants del Saló. Aquest espai, de 51 m² constarà de les activitats següents:

• Retrat 3D. En un plató fotogràfic es faran fotografies 3D a tots els visitants interessats en aquesta tècnica, l’estereografia, que és capaç de recopilar informació visual tridimensional i crear la il·lusió de profunditat en una imatge. En aquell mateix moment i mitjançant unes ulleres especials, els visitants podran veure el resultat i si tenen un pen drive podran emportar-se el retrat 3D de record.
  • Realitat augmentada. Per mostrar als visitants com la realitat augmentada barreja la imatge real amb els elements virtuals, es lliurarà al visitant una targeta amb un codi al dors. A través del monitor es compondrà una imatge mixta a temps real: el codi es convertirà en un objecte virtual que apareixerà junt amb la imatge del visitant. Un cop a casa, amb l’ajuda d’una càmera web el visitant pot continuar investigant sobre la realitat augmentada gràcies a la targeta codificada.
  • Visita virtual. Amb un casc que incorpora un visor especial, els visitants podran fer una visita completa a les instal·lacions del CITM, sense que els calgui moure’s del lloc.
  • Fotografia i CGI. Alumnes del CITM, a través de Wacoms i el software Cinema 3D, realitzaran demostracions d’aquesta tecnologia que permet crear fotografies a través de l’ordinador.
  • Videojocs. Els visitants podran estrenar els videojocs que el mateix alumnat del CITM han creat i dissenyat.

Amb tots dos estands, el CITM pretén aquest any superar el nombre de visitants i l’èxit obtingut a la passada edició del Saló.