Els espais del CITM, ja adaptats a les noves mesures de prevenció de la Covid-19

El CITM començarà el nou curs 2020-2021 amb una docència presencial, però amb un enfocament híbrid presencial/virtual que permeti adaptar-se a l’evolució de la situació sociosanitària. Les instal·lacions i espais docents del CITM ja han estat adaptats per donar compliment a les mesures de seguretat, autoprotecció i distanciament social que la situació sanitària planteja.

Entre les adaptacions realitzades en els espais de docència, s’ha ampliat la separació de cadires i estacions de treball a 1,5 m, s’ha incrementat el nombre de dispensadors de gel hidroalcohòlic a tots els espais i també s’han ubicat cartells informatius que inclouen totes les mesures de prevenció davant la Covid-19. A la recepció del TR12, seu del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia, i al Tech Talent Center, on s’imparteix el grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (100% en anglès), s’han instal·lat mampares de metacrilat per a l’atenció directa al públic.

A l’inici del confinament, el CITM va adaptar la docència en un temps rècord (en una setmana, el 23 de març) per passar a oferir-la íntegrament en línia i amb una única plataforma, un fet que va suposar un gran exercici de coordinació docent i tècnica de tots els professionals del Centre. El seu director acadèmic, Carles Sora, atribueix l’èxit d’aquesta transició a dues raons. “La primera és que la nostra formació gira al voltant de les competències digitals i, per tant, tant professorat com alumnat tenen certa agilitat natural en aquests entorns; la segona, és que el centre ja tenia experiència prèvia pionera en formació en entorns virtuals”, explica.

El CITM disposa dels recursos i l’experiència necessaris per afrontar qualsevol configuració de docència no presencial o híbrida que la pandèmia ens obligui a afrontar en el futur.  És per aquest motiu que ja ha desenvolupat un model pedagògic híbrid presencial/virtual adaptable a les indicacions dels agents universitaris i les recomanacions de Salut pública. Totes les aules del centre disposen de càmeres, equips d’àudio i escàners de pissarra per a l’streaming en directe de les classes, fet que permet la virtualització de qualsevol sessió que ho requereixi. En paral·lel, també s’ha definit el desdoblament d’alguns grups de docència i el calendari de virtualització d’algunes sessions. Tot, amb l’objectiu que els formats i els models d’aprenentatge transitin amb més naturalitat entre el model presencial i el virtual.

Ja estem preparats per començar el nou curs amb totes les garanties. Us hi esperem!