Els professors Marta Fernández i Joan Pons participen al primer congrés internacional DiGRAES 21

Marta Fernández, coordinadora del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i Joan Pons, professor del mateix grau al CITM, participen en el 1r Congrés Internacional de DIGRA España 2021. Aquest congrés té com a objectiu reunir tots els investigadors de game studies de l’àmbit nacional sota el tema “El Mapa i el Joc. Els Game Studies a Espanya“.

Després de més d’una dècada d’activitat, els game studies nacionals ja disposen d’un desenvolupament suficient i les seves pròpies preguntes i camins de futur. DIGRAES21 vol convertir-se en punt d’inflexió per als game studies nacionals, afavorint la presa de contacte i el diàleg crític i interdisciplinari entre totes les veus implicades.

En concret, els professors del CITM hi participaran en aquestes sessions:

– Joc híbrid i espai augmentat. Les possibilitats  de la realitat mixta en experiències lúdiques. A càrrec de Marta Fernández Ruiz i Héctor Puente Bienvenido (Universitat Politècnica de Catalunya/ Universidad Complutense de Madrid).

– Mètodes digitals en game studies aplicats a l’anàlisi del discurs. Una proposta d’implementació a través de l’estudi de cas de Cyberpunk 2077. A càrrec de Marta Fernández Ruiz i Héctor Puente Bienvenido (Universitat Politècnica de Catalunya/ Universidad Complutense de Madrid).

– User experience and procedural narrative: From analog role-playing games to digital role-playing video games. A càrrec de Joan Josep Pons López (Universitat Politècnica de Catalunya).

– Narrativa i Ficció interactiva transmèdia: Manifestacions poètiques dadaistes, cinema interactiu on demand i videojocs open world de nova generació. A càrrec de Joan Josep Pons López (Universitat Politècnica de Catalunya).

El TecnoCampus de Mataró (Maresme) acull a partir d’avui i fins al 17 de desembre el primer Congrés Internacional de DiGRA España, que busca consolidar, a més, el capítol DiGRA Spain, una versió local de l’associació internacional d’investigació de jocs digitals.

Més informació:

1r Congrés Internacional de DiGRA España 2021 (DIGRAES21)