Estudiants del CITM s’uneixen al moviment Coronavirus Makers

En plena situació d’emergència sanitària generada pel COVID-19, sorgeixen moviments de solidaritat absolutament vitals per poder sortir d’aquesta crisi i enfortir-nos com a societat. És el cas de la iniciativa Coronavirus Makers, a la qual s’hi han sumat alumnes del CITM, de l’ETSEIAAT i d’altres centres de la UPC.

CoronavirusMakersCoronavirus Makers és un autèntic exèrcit de ciutadans anònims que ja ha mobilitzat a més de 10.000 voluntaris a tot l’Estat, dels quals hi ha 4.000 a Catalunya. Estudiants de la UPC, que són enginyers/es, programadors/es, dissenyadors/es, mecànics/es i altres perfils especialitzats en impressió 3D, també s’han unit al col·lectiu i realitzen produccions des de casa seva de forma solidària.

Són ells els responsables, entre altres coses, dels models de viseres que estan fent servir a molts hospitals o els tiradors per obrir amb seguretat les portes dels diferents hospitals. Tot, amb la idea d’ajudar a abastir de material els centres sanitaris en un moment d’emergència i escassetat de recursos.

Tota la feina es realitza sota la coordinació d’uns delegats que asseguren l’adequació del material a la normativa sanitària i centralitzen la distribució de les peces perquè sigui la més justa possible.