Guanyadors de la 2a edició de GRAFFIO, el concurs d’art digital del CITM

GRAFFIO, el concurs d’il·lustració digital del CITM, ha tancat amb èxit la seva segona edició. Aquest concurs és una iniciativa organitzada per la CITM Students Community que compta amb el patrocini de XP-PEN. Un acte de cloenda celebrat al Plató del CITM va servir per reunir el talent dels il·lustradors participants, compartir experiències i donar a conèixer els guanyadors d’aquesta edició.

Amb més d’una trentena d’obres presentades, aquesta edició de GRAFFIO ha estat tot un èxit d’organització i participació. Els 4 estudiants organitzadors de la CITM Students Community afirmen haver-se “complementat perfectament” perquè la feina de coordinar el jurat, dissenyar la comunicació i buscar un patrocinador tirés endavant. “Estem molt satisfets amb el resultat, val molt la pena, especialment veure la feina culminada en aquest dia de lliurament de premis”, ens expliquen.

En l’acte de cloenda, previ a l’entrega dels premis, vam tenir el plaer de comptar amb Carles Dalmau, un gran talent del món de la il·lustració i el còmic. Va oferir una interessantíssima xerrada oberta a tots els assistents, que van quedar meravellats del seu treball personal i de les tècniques d’il·lustració que utilitza.

La iniciativa GRAFFIO dona visibilitat als projectes d’il·lustració més personals de l’estudiantat CITM mentre fomenta el sentiment de comunitat i pertinença al Centre. El motiu triat en aquesta 2a edició fou crear una il·lustració al voltant del tema: “Ah! On són els monstres? Sembla que s’han escapat… DISSENYA EL TEU BESTIARI”. L’edició del 2022 convidava a dissenyar bèsties, amb total llibertat de creació per a cada artista.

El jurat de la 2a edició de GRAFFIO ha estat format per:

• Luís Montes, artista de còmic i professor de l’escola Joso. Creador de la saga de còmic Gyphoon.
  • Lídia Rodríguez, il·lustradora i concept artist.
  • Carles Dalmau, il·lustrador i artista de còmic, amb títols propis com Lucid Lucy.

Tots tres van ser els encarregats de valorar els diferents treballs presentats i triar els guanyadors d’aquesta edició, que han estat els següents:

• 1r premi: Fausto Romano Aspillera, per  “NUE 鵺“. Fausto, estudiant de 1r curs del grau en Disseny, Animació i Art Digital, ha guanyat una tauleta Artist 22 – 2a Generació XP-PEN.
  • 2n premi: Júlia Martin Díaz, per  “The Encounter“. Júlia, alumna de 3r curs del grau en Disseny, Animació i Art Digital, ha guanyat una tauleta Artist 15.6 Pro amb pantalla gràfica XP-PEN.
  • 3r premi: Iván José Caballero Cabrera, per “Ravenfolk“. Iván, estudiant de 2n curs del grau Disseny i Desenvolupament de Videojocs, ha guanyat una tauleta Deco Pro MW XP-PEN.
  • 4t premi (accèssit especial del jurat): Martina Meotto, per “Deuda Saldada“. Martina, estudiant de 1r curs del grau en Disseny, Animació i Art Digital, ha guanyat una tauleta Deco Pro SW XP-PEN.
  • Premi del públic: Patricia Descalzo Pardo, per “Hey There“. Patricia, alumna de 3r curs del grau en Disseny, Animació i Art Digital, ha guanyat un lloc en l’exposició que s’instal·larà al hall del centre.

Pròximament, totes les peces guardonades formaran part d’una exposició a l’Àgora CITM (Hall CITM).

Enhorabona a tots! Us esperem en la 3a edició de GRAFFIO!

Galeria d’imatges de l’acte de cloenda de premis GRAFFIO

Vídeo resum de l’acte de cloenda de premis GRAFFIO: