Les estudiantes Marta March i Andrea López, becades per participar al WeSTEAM Training de l’Ars Electronica

Les estudiantes de 4t curs del grau en Multimèdia del CITM Marta March Rios i Andrea López Peris han estat seleccionades per participar en el programa WeSTEAM que tindrà lloc a la seu de l’Ars Electronica d’enguany, a Linz (Àustria), els dies 28 de novembre i 1 i 2 de desembre.

WeSTEAM – Empowering women in STEM through Art Thinking és un projecte finançat per la Unió Europea sota el programa ERASMUS+ i impulsat per la Universitat Tecnològica de Luleå, Changemaker Educations, Sineglossa i el Centre Espronceda Institute of Art & Culture.

WeSTEAM té com a objectiu desenvolupar una metodologia per millorar les habilitats d’art thinking de les estudiants que participen en carreres STEM amb la finalitat d’empoderar-les per augmentar les seves possibilitats d’ocupació en llocs d’alt nivell en el mercat laboral de les TIC una vegada graduades, així com augmentar l’atractiu dels cursos STEM per a dones.

El centre d’art Espronceda és partner del CITM. Al centre hi treballa Marc Galvéz, alumni del CITM, com a Technical Creative Developer. Després d’un procés de selecció Marta i Andrea van ser 2 de les seleccionades per a l’equip català, que completa una estudiant de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC). Són les 3 úniques noies seleccionades de tot el país per participar en aquesta iniciativa.

L’estada a Linz en el marc d’aquest programa WeSTEAM és un stage intensiu de tallers, visites guiades, espectacles i espais de networking i oci perquè les noies STEAM que hi participen puguin compartir i intercanviar experiències amb altres noies de perfil similar i aprendre dels partners europeus d’aquest projecte.

Malgrat que els últims anys s’han reforçat les polítiques i projectes europeus, nacionals i locals s’estima que la tasca de participació de les dones en comparació amb els homes en les TIC és molt inferior. L’enfocament STEAM (Ciència – Tecnologia – Enginyeria – Art – Matemàtiques) pot ser, per tant, una estratègia clau per apropar les dones a la tecnologia.