ANTRO, un videojoc d’alumni CITM, es presenta al DeviCat i guanya el Best Sound & Music de l’Indie Dev Day 2022

El 20 d’octubre passat va tenir lloc la setena trobada mensual organitzada per DeviCat, l’associació de desenvolupadors i editors de videojocs de Catalunya. Aquesta vegada la sessió va ser especial, Devicat va unir forces amb la principal incubadora i acceleradora de videojocs de Barcelona, ​​GameBCN, oferint un espai privilegiat, el Barcelona Disseny Hub, perquè els programes i videojocs incubats poguessin realitzar els pitch davant d’un públic format per desenvolupadors, CEOS d’estudis i editors (Social Point, GameLoft, Marvelous, entre d’altres) de videojocs de renom.

Aquests pitch posen la cirereta a un any de col·laboració entre els projectes incubats i l’acceleradora. Entre els múltiples projectes trobem treballs d’estudis emergents argentins, polonesos i catalans, entre els quals hi ha l’estudi Gatera Studio, capitanejat per Norman Benet i Pol Ferrando, exalumnes del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC, amb el seu joc ANTRO.

ANTRO és un projecte que va néixer al CITM, a la seva seu de Barcelona, ​​on els alumnes estudien el grau completament en anglès. La llavor de la proposta es va originar en assignatures com la de Level Design, on s’ensenya els estudiants a crear nivells de videojocs i després se’ls demana que apliquin tots els seus coneixements per fer els lliuraments finals de projectes per a l’assignatura. Més endavant, aquest projecte d’assignatura es va convertir en un Treball de Final de Grau (TFG) que Norman i Pol van dur a terme conjuntament. El treball, d’una gran qualitat, va ser proposat per optar al programa d’incubació de PlayStation Talents (PST), on va resultar elegit entre molts projectes. Després d’un any de viatge amb l’equip de PST els components de Gatera Studios, que van arribar a comptar vint-i-dos membres en moments puntuals, van decidir optar a entrar al programa de GameBCN, i van ser seleccionats d’entre més de seixanta candidatures.

El passat dijous 20 van presentar el seu videojoc i van finalitzar el període d’incubació a GameBCN, però lluny de ser un final, és un principi! Ara els espera un període molt important de desenvolupament i de finançament, per al qual sens dubte estan més que preparats, gràcies al treball de mentors com Oscar Sahún, director de GameBCN, per no esmentar el premi que es van emportar a l’Indie Dev Day, el Best Sound & Music!, i és que el joc brilla i destaca, entre moltes altres coses, pel seu disseny de nivells i la seva integració musical amb les mecàniques de parkour.

Gatera Studios i ANTRO són ​​un exemple de cas d’èxit d’alumnes del CITM, i ben aviat els convidarem al Centre perquè ens expliquin la seva experiència i ens ofereixin consells i detalls per a l’estudiantat CITM.