Oriol Boira i Gina Tost, professors del Grau en Videojocs del CITM, publiquen el llibre Vida Extra

Vida Extra és un llibre que uneix les experiències de la periodista Gina Tost i el dissenyador de videojocs Oriol Boira per explicar de quina forma els videojocs i l’oci digital han passat a formar part de la cultura, les relacions i, cada cop més, dels hàbits de la nostra societat. Aquest llibre pretén que cada persona –des del seu punt de vista professional– pugui treure’n profit d’aquesta disciplina lúdica per seduir, motivar o reinventar activitats o processos.

Vida Extra

Aquesta innovadora publicació aporta una nova mirada als videojocs com mai els hem vist i els beneficis que aporten a la vida quotidiana, que van des de la millora dels mecanismes per socialitzar-nos i treballar en equip, trobar eines per a la presa de decisions i la planificació estratègica o ajudar-nos a ser més creatius, entre molts altres. Un dels trets diferencials del llibre és el seu to proper, la bona documentació i la seva vessant pràctica amb exemples reals. De fet, al llibre es responen preguntes sobre per exemple, a què es deu l’èxit del conegut Candy Crash. Pels dos autors és una pregunta que els porta directament a la ciència. L’ explicació de perquè aquest videojoc funcionat tan bé està més enllà de la psicologia, està en el camp de la neurociència”, explica un dels autors, Oriol Boira.

Els autors

Gina TostGina Tost i Faus (Barcelona, 1985) és comunicadora i periodista especialitzada en videojocs i tecnologia. Precursora del vídeo online a Internet. És professora de comunicació a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i professora d’història i indústria dels videojocs al Tecnocampus de Mataró. Col·labora al programa Generació Digital de Catalunya Ràdio i TV3, i al suplement dominical del diari Ara.

Oriol Boira i Ricart (Barcelona, 1979) és graduat en Multimèdia al CITM/UPC i té un postgrau en ROriol Boiraealitat Virtual per la UPC. Ha dissenyat i desenvolupat més de 30 videojocs per Internet, ha escrit un llibre sobre tecnologia Flash i PHP. Col·labora amb el Club Super3 (Televisió de Catalunya) amb la creació i desenvolupament de vídeojocs i el desenvolupament multimèdia del web. També porta la codirecció del projecte R+D+R sobre Videojocs al Centre de Recerca Audiovisual.