Pablo Soler, estudiant del CITM, un dels guanyadors de la Hackaton Mobility Barcelona

El Campus Nord UPC va acollir el Hackaton Mobility Barcelona, un esdeveniment per crear aplicacions que resolguin reptes de mobilitat del futur. L’equip guanyador, en el qual hi va participar l’estudiant del Grau en Multimèdia Pablo Soler, va centrar-se en el disseny del so dels vehicles elèctrics. A més a més del reconeixement, l’equip guanyador va endur-se un premi de 1.500€.

HackatonMobilityEls altres estudiants que van formar part de l’equip d’en Pablo van ser Chaima Tmimi, del grau en Enginyeria Química, Lluís Antem i Dani Navarro, del grau en Disseny Industrial i Chenkai Lin, del grau en Enginyeria Mecànica, tots ells de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT). La proposta de l’equip guanyador, presentada en la categoría e-sound, consistia en el disseny d’un so pels vehicles elèctrics que pugui ser percebut pels vianants i, a més a més, sigui representatiu de la marca i no molesti al conductor.

En aquesta trobada, organitzada per Cooperative Automotive Research Network (CARNET), els estudiants participants van formar equips multidisciplinaris que van treballar en diferents reptes proposats per enginyers de Volkswagen i SEAT. L’objectiu era generar idees i solucions innovadores que contribueixin al disseny i desenvolupament del cotxe del futur des d’una òptica integral, en el marc de l’evolució de la indústria de l’automoció i les seves perspectives de transformació.