Visita dels artistes digitals alemanys Doppel Real

El dimarts 21 de març vam tenir el plaer de comptar amb la visita dels artistes digitals i XR generalists Dennis J. Reinmüller i Deborah Moody a l’assignatura d’Aplicacions Interactives del CITM.  Dennis i Debbie són artistes i programadors a l’estudi de producció digital alemany Doppel Real.

Originaris d’Alemanya, van estudiar a Escòcia abans de començar a treballar junts el 2015 en el sector de la cultura immersiva i els mitjans de comunicació al Regne Unit. Des de llavors, han creat aplicacions premiades de VR i AR per a clients com BBC Arts, el Teatre Nacional Escocès o el Glasgow Short Film Festival. La seva obra artística ha estat exposada al Regne Unit, Alemanya, Dinamarca i el Canadà.

Després del Brexit, van decidir tornar a Alemanya, on van rebre, el 2020, la subvenció inicial de la WTSH. Des de 2021, han estat ensenyant el mòdul d’Aplicacions de Realitat Virtual i Augmentada a la Universitat de Ciències Aplicades de Kiel (FH Kiel, Alemanya) per als futurs enginyers i productors multimèdia. A partir de gener de 2022, van dirigir un equip per implementar una Divisió de Mitjans de Comunicació XR a l’Acadèmia Alemanya de la Creu Roja, on també han creat aplicacions d’ensenyament interactives. El seu projecte més recent és Dressed App, una aplicació AR interactiva per a la Biblioteca Nacional SH (Landesbibliothek SH) que acaba de ser llançada. Anteriorment, han treballat també com a artistes de VR en projectes de recerca finançats per Horizon2020 en el camp de XR a la Universitat de Glasgow.

En l’actualitat són un equip ben establert i consolidat, amb una àmplia experiència desenvolupant projectes complexos. La seva expertesa se centra tant en aspectes relacionats amb el disseny com en requisits de programació altament especialitzats, especialment centrats en el motor de joc Unity.

Per a l’alumnat CITM ha estat un plaer conèixer la seva experiència en grans projectes de realitat immersiva.