El Gran Teatre del Liceu i el CITM renoven el seu conveni de cooperació educativa per al curs 2010-2011

Aquest any, Denis Chojrin i Rafa Barbier, estudiants del Grau en Fotografia i Creació Digital del CITM són els candidats proposats pel Centre per gaudir de la beca. L’alumne que resulti escollit dels dos, en funció del resultat de les fotografies extretes de l’assaig de Carmen, tindrà la possibilitat de donar a conèixer el seu talent durant tot l’any en una de les institucions culturals més importants de tot Catalunya: el Gran Teatre del Liceu.

El tret de sortida d’aquesta temporada és l’opera Carmen de Bizet, que durant el mes de setembre, octubre i el proper juliol estarà en cartell al mític Teatre de les Rambles. El dramaturg i director d’escena Calixto Bieito presenta un muntatge de Carmen provocatiu i modern, amb un escenari diferent, en el qual es demostra que les passions dels personatges d’aquesta tragèdia que va revolucionar el s.XIX, continuen plenament vigents en l’actualitat.

Gràcies al conveni de col·laboració entre la UPC i el Liceu, un alumne/a del tercer o quart curs del Grau en Fotografia i Creació Digital es becat anualment per fotografiar els assajos generals de les òperes que es desenvolupen durant la temporada del Gran Teatre. La direcció del Liceu escull les millors instantànies, que són exposades durant la següent temporada a l’espai Foyer, una sala polivalent concebuda com a lloc de descans i trobada del públic durant els entreactes de les funcions.