2 projectes d’alumnes del CITM, entre les empreses incubades pel nou espai EMPRÈN UPC Terrassa

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l’Ajuntament de Terrassa han posat en marxa EMPRÈN UPC Terrassa, una iniciativa conjunta per impulsar idees de negoci d’estudiants de la UPC, fomentar el talent emprenedor, atreure inversió i fer créixer el teixit empresarial de la ciutat de Terrassa. El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia hi participa en dos projectes, impulsats per 12 estudiants del Grau en Multimèdia.

EspaiEmprenL’espai EMPRÈN UPC, que consta de 200 metres quadrats i tres sales de treball, compta amb un tècnic dinamitzador d’emprenedors que guiarà els estudiants en els inicis del seu projecte empresarial. Està ubicat a l’edifici TR10 (c/ Colom, 2), al bell mig del Campus de la UPC, just davant de l’Escola Industrial.

L’EMPRÈN UPC Terrassa funciona, com l’espai homònim del Campus Nord a Barcelona, com una incubadora de projectes empresarials, amb un període d’incubació de 5 mesos. Durant aquest temps, els estudiants reben 12 hores mensuals de tutorització per cada projecte, 10 sessions de formació, jornades sobre finançament, experiències d’èxit i de comunicació i una jornada final de presentació de projectes, amb presència de potencials inversors.

EspaiEmprenUPCActualment, en aquest nou espai ja hi ha començat a treballar 30 estudiants distribuïts en 9 projectes d’empresa i tutoritzats pel tècnic del programa, que els guia en el camí per poder fer realitat la seva idea de negoci. El tècnic no només els tutoritza durant tot el període de preincubació, també imparteix una formació completa, amb els conceptes bàsics que ha d’assumir l’emprenedor, com ara l’origen de la idea, la proposta de valor, el pla d’acció o el pla estratègic, la construcció d’un compte d’explotació, el disseny dels plans de màrqueting, comunicació i comercial, passant també per qüestions jurídiques, la captació de socis, el finançament i la presentació del projecte a possibles inversors.

Entre aquests 9 projectes s’hi troben dos projectes d’alumnes del CITM:

• CygnusCYGNUS VOID. Empresa de desenvolupament i comercialització de videojocs 3D de plataformes d’acció i aventura. La seva primera creació, Project Infinite, conté misteri, exploració i psicologia. En aquest joc, el jugador haurà de resoldre puzzles utilitzant l’enginy, escaparà d’alienígenes i coneixerà la història de la civilització d’éssers extraterrestres. Al mateix temps, el jugador haurà d’enfrontar-se a ell mateix i als seus malsons. Aquest és un projecte dels alumnes del grau en Multimèdia del CITM: Carles Folch, Sara Garcia, Víctor Pérez, Sergi Viladesau, Andreu Pellisa, Ferran Bosch, Roger Ordóñez i Miki Gual.
  • fiestatodayFIESTA TODAY. Aplicació de màrqueting online per a esdeveniments socials. Aquest és un projecte dels alumnes del grau en Multimèdia: Sergio Lozano del Rio, Roger Ordoñez, Daniel Serna i Renato da Silva.